ולהקל ולשפר את החיים של מוגבלים בניידות

חלק משמעותי ביותר מההתמודדות על מוגבלות בניידות קשור לסביבה של מי שסובל מאותה נכות, ולכמה שהסביבה הזאת מתאימה עבור הצרכים שלו. לכן, ישנם לא מעט מוצרים ורעיונות שיכולים לעזור להפוך את הסביבה לקלה וידידותית יותר, ולהקל ולשפר את החיים של מוגבלים בניידות (בריאות, שיווקי)

מוגבלים בניידות. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כמה רעיונות שיכולים לסייע לשפר את החיים של מי שניידותו מוגבלת.

כיסאות גלגלים

המוצר הבסיסי ביותר שתפקידו לשפר ולסייע למי שסובל ממוגבלות בניידות הוא כמובן כיסא הגלגלים. כסאות גלגלים מיועדים למי שלא מסוגל ללכת בכוחות עצמו בשל מגבלות גיל, פגיעה בגוף או כל מצב אחר.

כיסאות הגלגלים יכולים להיות מבוססים על הזזה באמצעות מנוע ושלט, על ידיות המיועדות לדחיפה ומשיכה של אדם חיצוני, או על הזזה עצמית באמצעות הידיים – כאשר הדבר מתאים יותר לצעירים ובריאים שיכולים לעשות זאת.

חשוב לבחור בכיסא הגלגלים המתאים ביותר ליכולת ולצרכים של אדם מוגבל בניידות, וכמובן שחשוב להקפיד לבחור בכיסא שמסייע להתנייד מבלי שישנו חשש של חילול שבת חו"ח.

מעלוני מדרגות

מדרגות יכולות להיות אתגר לא פשוט כלל עבור מי שסובל ממוגבלות בניידות, וזהו אתגר שקשה לחשוב עליו מבעוד מועד אם לא סובלים מאותה מוגבלות לפני כן. אם יש בבית מדרגות שצריך לעלות ולרדת, ניתן להתקין מעלון מדרגות – שמעלה ומוריד אותנו במדרגות מבלי שנצטרך לעשות זאת בעצמנו.

זהו פתרון מצוין לאתגר לא פשוט עבור מי שניידותו מוגבלת.

מאחזים

מדובר במוצרים פשוטים ביותר שיכולים לעשות שינוי גדול. מאחזים הם מוטות אחיזה, שאותם מחברים ומתקינים בכל מקום שהדבר נחוץ – בחדר השירותים, במקלחת, ליד מיטת השינה ועוד.

החיבור שלהם לקיר מאפשר למי שסובל מניידות מוגבלת לזוז בכוחות עצמו – לשבת על אסלת השירותים, להתקלח בכוחות עצמו ולקום מהמיטה לבד, לדוגמה.

קלנועית

קלנועית היא כלי רכב חשמלי קטן, המיועד בדיוק עבור מי שניידותו מוגבלת ושמתקשה ללכת מרחקים ברגל. במקום להסתובב ברחובות עם כיסא הגלגלים, מה שיכול להיות לא נוח כלל, ניתן לעבור לכלי רכב קטן וחכם שמסייע לנו להגיע לבית הכנסת בימות השבוע ולהתנייד בצורה פשוטה בסביבת הבית שלנו.

עם המוצרים הנכונים וההיערכות הנכונה, ניידות מוגבלת היא לא חיים מוגבלים

אדם שניידותו מוגבלת לא חייב להיות אדם שחי חיים מוגבלים – המצב כיום לא יכול להיות רחוק יותר מכך. כל מה שצריך הוא לדעת במה להשקיע וכיצד להתאים את הבית ואת סביבת המחייה של אותו אדם – וכך לאפשר לו לחיות בצורה עצמאית, בריאה ויראת שמיים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר