שחיתות בירושלים?

היועמ"ש מבהיר: תקציב התרבות החרדית "לא מועבר במחשכים"

לשכת היועמ"ש בעיריית י-ם דוחה את הטענות על הקצאת כספים לא ראויה לתרבות חרדית, ומבהירה כי "עצם קיומם של אירועי תרבות - זו החלטה עירונית ציבורית לגיטימית" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש העירייה ניר ברקת באירוע "עולים לירושלים". אילוסטרציה (צילום: שלום לביא, קובי הר צבי ושלומי כהן)

באגף היועץ המשטי של עיריית ירושלים, דוחים היום (שני) את טענותיו של עו"ד יוסי חביליו, לשעבר היועץ המשפטי של העירייה, נגד הקצאת תקציב תרבות לציבור החרדי.

לפני מספר חודשים אישרה העירייה סכום של מיליון ו-130 אלף שקלים כתקציב תרבות של הציבור החרדי בעיר, כחלק מחגיגות ציון יובל 50 לשחרורה של העיר במלחמת ששת הימים.

מי שמיהר לטעון נגד אישור תקציב זה הוא כאמור יוסי חביליו, כשלדבריו כספי הציבור צריכים להיות מושקעים בתחומים אחרים כמו רווחה וניקיון, ולא בתחום התרבות למגזר החרדי.

עוד טען עו"ד חביליו כי אישור הכספים "נעשה במחשכים", שזו החלטה פוליטית ולא מקצועית, שזו עבירה פלילית של קניית סיקור אוהד לראש העיר ניר ברקת ובעיקר - שההקצאה הזו נעשתה באופן לא שוויוני וללא קריטריונים, מול "גורמים שהעירייה חפצה ביקרם", כלשונו.

פרסום לאירוע תרבות לציבור החרדי בירושלים (אילוסטרציה)

אך טענותיו נדחו על ידי עו"ד דן בן טל מאגף היעוץ המשפטי בעירייה שכותב במכתבו כי שום דבר לא נעשה במחשכים.

באשר לטענה כי כספי הציבור צריכים להיות מושקעים ברווחה ובניקיון ולא בתרבות למגזר החרדי, נכתב כי "בעירייה יש דרג נבחר והוא זה שמתווה את סדר העדיפויות העירוני. כאשר תקציבי הרווחה והניקיון העירוני גדלו בשיעורים ניכרים בשנים האחרונות וכי עצם קיומם של אירועי תרבות לכלל מגוון האוכלוסייה הקיים בעיר לרבות הציבור החרדי, איננו מעיד על סדר עדיפויות לא נכון. בכל מקרה, זו החלטה עירונית ציבורית לגיטימית. יובהר כבר כעת כי אישור וביצוע ההחלטות מסורה לדרג המקצועי העירוני והוא זה שבוחן את תקינות ההליך".

באשר לטענה על קניית סיקור אוהד לברקת נכתב כי היא "אופנתית בימים אלו, ברמה הארצית, אך אין לכך אף לא בדל ראיה".

לגבי אופן ההקצאה, מזכיר בן טל כי התקציב חולק בין חמישה גורמים שונים, המייצגים את כלל האוכלוסיות במגזר החרדי, ללא כל העדפה מכוונת מראש, מה שמסביר גם את ההתקשרות דווקא עם רדיו קול חי - החלטה שלגבי "תינתן תשובה פרטנית לרשת תקשורת אחרת" שהתלוננה על כך - וכן את החסות למוסף מיוחד של עיתון המודיע בשפה האנגלית כדי "לפנות לציבור החרדי הירושלמי הדובר אנגלית, שיש לו מנהלים שונים וסדר יום שונה, כך שאין לערב בינו לבין עיתון המודיע בעברית".

מכתב היעוץ המשפטי של עיריית ירושלים (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר