ישראל 2017

הבורות של פקחי עיריית אשדוד: "רק עניים בונים סוכות"

תושבי רובע ג' באשדוד שירדו לבנות סוכות נדהמו לגלות פקחי העירייה שדרשו מהם לפרק את סוכותיהם. שוטרים שהוזמנו למקום אישרו את הבנייה, אך למחרת הפקחים חזרו (חדשות)

אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

"רק עניים בונים סוכות": כמידי שנה במוצאי יום הכיפורים, החלו תושבי רובע ג' באשדוד - כמו יהודים בכל אתר ואתר - לבנות את הסוכות לכבוד החג הקרב ובא. אלא שהשנה חיכתה להם הפתעה בדמות פקחי עירייה נחושים, שדרשו לפרק את הסוכות באופן מיידי - זאת למרות שלטענת התושבים הן לא היוו הפרעה להולכי הרגל.

יאיר עמר, תושב השכונה סיפר ל"כיכר השבת" כי במשך כ-30 שנה בונים התושבים את הסוכות שלהם באותו מקום, ו"אין אף אדם שזה מפריע לו, לכן מאוד הופתענו שהגיעו הפקחים בחסות מנהלת רובע ג' ובתקיפות גרמו לנו לפרק את הסוכות שעדיין לא הסתיימה הרכבתן".

"מה שבמיוחד היה קשה לשמוע", מספר יאיר, "זה את מ"מ ראש המנהלת מזלזל במצוות הסוכה, כשהוא מלגלג ואומרים שרק עניים בונים סוכות. עמדנו והפצרנו בהם שיאפשרו לנו לבנות את הסוכות כרגיל, אך הם בתגובה הזמינו משטרה בטענה כי הרגישו מאויימים".

המשטרה, שהגיעה לאיזור, שמעה את טענות שני הצדדים ודרשה מהפקחים לעזוב את המקום ולאפשר לתושבים לבנות את הסוכות. אלא, שבבוקר שלמחרת, הופתעו בעלי הסוכות כשראו במקום שוב פקחים של העירייה שהגיעו מרובע אחר בכדי לפרק את הסוכות.

"בכל שנה, העירייה מפרסמת הנחיות לגבי בניית סוכות, מניעת מטרדי רעש מהסוכה ואיסור גיזום סכך במרחב הציבורי. בפרסומי העירייה נאמר במפורש כי "חל איסור מוחלט על בניית סוכות בגנים ציבוריים ופארקים, על מדרכות ובמקומות החוסמים את הדרך".

"כל שעושה העירייה זה להבטיח את הסדר במרחב הציבורי ועל כן היא אוכפת את חוקי העזר. התושבים יודעים זאת ובכל זאת יש כאלה שמנסים לבנות סוכות במקומות הלא נכונים, וחבל. בהזדמנות זו שלוחה ברכת חג שמח לתושבי העיר ולאורחים שמגיעים להנות יחד איתנו באירועי החג".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר