פרשת הסחיטה באיומים

בכירי ופעילי 'הפלס' זומנו לשימוע שלפני הגשת כתב אישום

בפרקליטות המדינה לא מוותרים, ולאחר ההחלטה שלא לפרסם בביטאון הפלג הירושלמי 'הפלס', נודע היום כי גרוסמן, אלישיב ופעילים נוספים זומנו לשימוע טרם הגשת כתב אישום (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
גרוסמן בבית המשפט. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שמונת החשודים ב"פרשת ההטרדות", בהם בכירי ביטאון 'הפלס', קיבלו לאחרונה את הודעת הפרקליטות כי נשקלת העמדתם לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות רבות של קשירת קשר לביצוע פשע, הטרדה וסחיטה באיומים.

פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) שלחה את מכתבי השימוע לנתן גרוסמן, בעליו ועורכו של העיתון, למנכ"ל שמואל אלישיב, וכן לפעילים אברהם טריגר, חיים יברוב, נתנאל שטפפר, שבתאי פיין, משה ברלימן וישראל טרופר.

בכתב החשדות מפורט, כי "החשודים שייכים לזרם הליטאי המכונה 'הפלג הירושלמי' בעדה החרדית, אשר ביטאונו 'הפלס' מחולק חינם לציבור קוראיו וממומן מפרסומות וממודעות של חברות עסקיות במשק הישראלי".

"בפברואר 2014 פורסם בעיתון 'יתד נאמן' ובאמצעי תקשורת אחרים, מכתב בחתימת רבנים ובו קריאתם לציבור חסידיהם 'שלא להכניס את עיתון הפלס לביתם; שלא לסייע בידי עיתון הפלס בשום צורה שהיא, ובכלל זה שלא להתראיין או לפרסם בעיתון הפלס, וכי ראוי ליידע את המפרסמים בעיתון זה כי הם עלולים לתן יד לחילול שם שמיים'".

ולפי הפרקליטות, "בהמשך לקריאה זו, קשרו קשר גרוסמן, אלישיב וטריגר לסחוט באיומים נושאי משרה בחברות גדולות במשק, בכוונה לגרום לחברות לפרסם בעיתון הפלס ולא בעיתון יתד נאמן. לצורך כך, קשר טריגר קשר עם חמשת החשודים הנוספים במטרה לאיים על המתלוננים ולהטרידם באמצעי תקשורת שונים באופן שתשובש ותיפגם שגרת חייהם ועבודתם, וההטרדות הללו יחדלו רק אם האחרונים יפרסמו מודעות בעיתון הפלס ויחדלו לפרסמן בעיתון יתד נאמן".

גרוסמן לתומכיו: "תתפללו עלי". ארכיון (באדיבות המצלם)

החשד הוא, כי "במסגרת זו, הפעילו טריגר ויברוב קווי טלפון ששימשו מוקד למאבק בקריאת הרבנים ובהם העלו החשודים בין השאר את שמות החברות אותם יש להטריד ומספרי הטלפון של נושאי המשרה באותן החברות".

ואכן, "בין החודשים אוקטובר 2015 לאפריל 2017, במספר רב של הזדמנויות, צייתו רבבות חסידים לקו המאבק ולתכנים שהועלו בו ובעקבות כך התקשרו בשעות לא שגרתיות ובתדירות גבוהה, למתלוננים והטרידו אותם טלפונית. כתוצאה מההטרדות, נגרם למתלוננים נזק ישיר ועקיף לחייהם הפרטיים והעסקיים. הם הפסיקו לענות לטלפונים באופן גורף, אחדים מהם הפסיקו לפרסם את מוצריהם בעיתונות החרדית וכך נפגעו רווחיהם".

יצויין, כי לחשודים ניתנה אפשרות לקיים הליך שימוע, ככל שיחפצו בכך, בפני פרקליטת מחוז ת"א (פלילי) בטרם תתקבל החלטה אם להגיש כתב אישום נגדם - כפי שנהוג בהתאם לחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר