המשטרה מודה

מתברר: הרוצח מלאס וגאס שם קץ לחייו בחדרו

בניגוד לדיווח הראשוני כי פאדוק חוסל על ידי כוחות הביטחון, היורה מלאס וגאס שם קץ לחייו בחדרו במלון ממנו ירה באמצעות עשרה רובים והרג כ-50 בני אדם ופצע 400 נוספים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המלון ממנו ירה הרוצח (צילום: שאטרסטוק)

ג'וזף לומברדו, מפקד משטרת לאס וגאס, אמר במסיבת עיתונאים אחר הצהריים (ב') כי רוצח ההמונים בלאס וגאס, סטיבן פאדוק בן ה-64 שם קץ לחייו לפני שהמשטרה פשטה על חדר המלון שממנו ביצע את הטבח הקשה בתולדות ארה"ב. מהקומה ה-32 של מלון "מנדליי ביי" שם נמצאו עשרה רובים בהם עשה ככל הנראה שימוש.

בטבח אותו ביצע פאדוק נהרגו לפחות 50 איש ונפצעו יותר מ-400 בני אדם. עד עתה לא ברור מה המניע למעשה.

לומברדו אמר כי ההערכה היא שפאדוק בן ה-64 שהה במלון "מנדליי ביי" מיום חמישי האחרון. ב-22:30 (שעון מקומי), במשך כחמש דקות, הוא ירה לעבר קהל של כ-22 אלף איש בפסטיבל קאנטרי. כאמור, המשטרה דיווחה אחר הצהריים שהיא מצאה כעשרה רובים בחדרו. למרות שכרגע אין חשד שהרקע הוא טרור, לקח דאעש אחריות על הפיגוע.

פאדוק התגורר ברינו, נבאדה, בין 2011 ל-2016. בשנה האחרונה הוא גר בבבלינג ברוק קורט שבמסקיט, נבאדה. בעבר התגורר גם בפלורידה ובקליפורניה. שוטרים חמושים רבים פשטו אחרי הטבח על ביתו בניסיון להבין את המניע לטבח.

"אנחנו עדיין צריכים לקבוע מה היה המניע. לא מצאנו פריטים בחדר או בביתו שעשויים להצביע על מניע למעשה", אמר לומברדו. במחלקה לביטחון המולדת אמרו כי אין מידע שמצביע על איום ספציפי לאירועים אחרים בארה"ב. גם משפחתו של פאדוק טוענת כי "המשפחה הייתה בהלם כששמענו את הבשורה". האח אריק אמר בראיון לרשת ABC האמריקני כי "התחושה לקבל את הבשורה הזו הייתה שווה כמו להיפגע מאסטרואיד. אין לנו מושג איך זה קרה ולמה. למיטב ידיעתנו, הוא היה בסדר גמור".

סטיבן פאדוק, מתוך דף הפייסבוק שלו

מוקדם יותר חשדה המשטרה במרי-לו דאנלי, חברה של פאדוק ושותפתו לדירה, במעורבות ברצח ההמונים בפסטיבל. לאחר כמה שעות התברר כי לא היה לה כל קשר לטבח ונראה שפאדוק פעל לבדו. משטרת לאס וגאס מספרה כי דאנלי, אוסטרלית ממוצא אינדונזי, לא נמצאת כרגע בכלל בארה"ב.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הגיב לראשונה לטבח ההמוני בלאס וגאס וכתב בטוויטר שלו: "תנחומיי הכנים לקורבנות ולמשפחות של הירי הנורא בלאס וגאס. הקל יברך אתכם!". בהמשך צפוי נשיא ארה"ב לשאת נאום על הטבח בלאס וגאס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר