לווין מיוחד ישוגר לחלל לצרכי אומנות בלבד

יוזמה שאפתנית תטיס לחלל לווין מיוחד שכל מטרתו להוות פסל אמנותי בשמים. הלווין שיחזיר את אור השמש יוכל להיראות גם בלא אמצעים טלסקופיים וישוגר ב-2018 (מעניין)

הפסל לפי ההדמיה (צילום מסך)

פרויקט שאפתני וייחודי של האומן טרוור פגלן, שנעשה בשיתוף מוזיאון האמנות של מדינת נוואדה שבארצות הברית, מתעתד לשגר לוויין בלתי שמיש אל החלל, למסלול נמוך סביב כדור הארץ למטרת אמנות בלבד. זהו הלוויין הראשון אי פעם שישוגר כשהוא חף ממטרות מחקריות, צבאיות או מסחריות - פשוט כדי להוות יצירת אמנות מרחפת בשמים.

הלוויין, באורך של כ-30 מטרים, מתפקד למעשה כפסל לכל דבר. שם היצירה - Orbital Reflector (ובעברית - מחזיר האור המסלולי), משקף את המהות שלה בעיניי האומן - "אחד הדברים החשובים ביותר שאמנות יכולה לעשות - זה לתת לאנשים סיבה, או אפילו רשות, להביט במשהו. כאן אני יוצר סיבה עבור אנשים להסתכל למעלה אל השמים ולחשוב על הדבר הזה שאנחנו מסתכלים עליו", הוא סיפר.

מתוך הלוויין נשלף למעשה הפסל עצמו - בלון מתנפח בצורת יהלום שכולו חומר מחזיר אור. הרעיון הוא שבמהלך הקפת כדור הארץ, אור השמש ישתקף בפסל ויוחזר בחזרה אל כדור הארץ, מה שיאפשר לאנשים להביט אל השמים ולראות את הלוויין ואת האור שהוא מפיק - מבלי להצטרך להשתמש בטלסקופים מיוחדים.

הלוויין הייחודי צפוי להיות משוגר באמצע שנת 2018 על גבי טיל של חברת Space X - בבעלותו של היזם אילון מאסק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר