פרסום ראשון

הגר"מ מאיה: "ביטלתי את המנוי ליום ליום, הם אנטי ש"ס"

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה התבטא הבוקר כי ביטל בערב ראש השנה את המנוי ל'יום ליום', ומכחיש את הפרסום בעיתון כי לכאורה התראיין לשיחת חג: "הם נגד דעת מרן" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי משה מאיה (צילום: יעקב כהן, פלאש 90 )

פרסום ראשון: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי משה מאיה טוען כי לא התראיין לעיתון 'יום ליום', וכי מדובר בשיחה שהוצאה במרמה. לדבריו, קודם ל"ראיון" הוא החליט לבטל את המנוי ליום ליום בשל העובדה שלדבריו העיתון הוא אנטי ש"ס, בניגוד לדעתו של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

בשיחה של הגר"מ מאיה, בה נכח כתב "כיכר השבת" (החתום בראש הידיעה), מספר הגר"מ מאיה על השתלשלות ה"ראיון" שפורסם ב'יום ליום'. יצוין, כי הראיון פורסם על ידי שם העט 'יוחאי דנינו', שמאחוריו מסתתר אחיינו של אלי ישי.

הסיפור החל כאשר חבר המועצת החליט לבטל את המנוי לעיתון שהיה עד לא מזמן ביטאון ש"ס: "גם אחרי שהקמנו את 'הדרך' המשכתי את המנוי ל'יום ליום', בכדי לדעת מה הקו שלהם. בערב ראש השנה הייתה כתבה מאוד לא מכובדת על אריה דרעי, "ואז הרמתי להם טלפון ואמרתי 'אני מבקש שתפסיקו לשלוח לי את העיתון, אני לא צריך לקבל כל פעם כאבי בטן כשאני קורא את הכתבות שלכם'".

הגר"מ מאיה הוסיף ואמר: "הסברתי להם ב'יום ליום' ש'הקו של העיתון היה תמיד, מרן הגר"ע יוסף הנחה אותנו תמיד שלא להתקיף אף אחד, להתקיף נושא, אבל שאתם עושים התקפות אישיות ומבזים, זה לא דרכו של העיתון ואני לא יכול להמשיך ולראות את 'יום ליום'". הרב הסביר כי העיתון 'אנטי ש"ס' ותוקף אישית את היו"ר דרעי.

הגר"מ מאיה הוסיף ואמר: "יום ליום יוסד על יד מורנו הרב, הקו המנחה של מרן היה פשוט, אני הייתי היו"ר של הוועדה הרוחנית של העיתון. הרב תמיד אמר לנו לא להתקיף אף אחד. זו הסיבה שביקשתי להפסיק את המנוי. אני מרגיש לא טוב כשאני קורא אותו".

בשלב הזה עובר הגר"מ מאיה לשחזר את שאירע מאז שביטל את המנוי ואיך התגלגלו ה"שיחות" ל"ראיון חג": "כשביטלתי את המנוי זה עשה רעש בעיתון, העורך התקשר למזכירה וביקש שאתקשר אליו. לא התקשרתי, לא רציתי להיכנס לדיון".

"התקשר איזה אחד, לא יודע מי זה בכלל, חשבתי שגם הוא מתקשר לשכנע אותי להחזיר את המנוי. הוא דיבר איתי כמה דקות קטנות, הוא הוציא מזה 'ראיון', זה מרמה, לא ידעתי בכלל שזה יהיה ראיון".

מ'יום ליום' נמסר בתגובה: "הכתב של 'יום ליום' ערך ראיון מקצועי על פי כללי האתיקה. מבחינתנו - הגאון הרב מאיה הוא גדול בישראל, וחבר מועצת חכמי התורה ולפיכך לא ניתן יד להשפלה שלו על ידי גורמים שפלים, פוליטיים או עיתונאיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר