הרצח בכפר קאסם

ראובן שמרלינג נטמן; "אבא, הכול היה מוכן ליום ההולדת"

מאות ליוו למנוחות את ראובן שמרלינג ז"ל, בן ה-70, שגופתו נמצאה בכפר קאסם • בתו ספדה לו: "לא הספקנו להיפרד, זו ההזדמנות האחרונה: תודה אבא" • הנכדה: "אתה דמות מעוררת הערצה" (ארץ)

מסע הלוויה (צילום וידאו: אסף מגל, ynet)

מאות בני אדם ליוו בצהריים (שישי) ערב שבת קודש למנוחות את ראובן שמרלינג, תושב היישוב אלקנה, שגופתו נמצאה ביום רביעי, ערב חג הסוכות, במחסן שבבעלותו בכפר קאסם כשעליה סימני אלימות קשים.

ראובן שמרלינג ז"ל היה אמור לחגוג בחג עם בני משפחתו - ארבעת ילדיו ו-19 נכדיו - את יום הולדתו ה-70, אך לאחר שלא שב הביתה, נמצאה גופתו.

בהלוויה, רווית הכאב והיגון, שנערכה בבית העלמין באלקנה, השתתפו חברי הכנסת מוטי יוגב וניסן סלומינסקי וכן אלוף פיקוד המרכז רוני נומה.

ראובן שמרלינג ז"ל

בני המשפחה לבשו חולצה שהכינו ליום הולדתו, עליה נכתב: "סימן שאתה צעיר. חוגגים 70 לסבא מוטי".

הדר, הנכדה הבכורה, ספדה ראשונה ואמרה: "סבא, זה פשוט לא נתפס. אנחנו יושבים כולם אצלכם בחג ומחכים שתיכנס לסוכה בצחוק גדול או בשיר, שתשב ליד השולחן ותניף את אחד הקטנים. אתה כמו דוד המלך שנולד ונפטר באותו, יום בגיל 70. גם אתה דמות מרשימה ומעוררת הערצה. אבל אתה שלנו - בשירים שהמצאת, בנהיגה, באוכל שתמיד היה הכי טעים, בביחד שלך ושל מאות ליוסבתא, בשיחות שלך, בתפילות ובהנאות הקטנות של החיים".

(צילום: מתוך ynet)

הבת עידית ספדה ואמרה: "אבא אהוב שלנו, הכול היה מוכן ליום ההולדת שלך, הכנו שיר, הדפסנו חולצות, הכנו מצגת ומשחק לכול המשפחה - רק חתן הנמצא לא נמצא. לא הספקנו להיפרד אבא. לא אמרנו לך כל כך הרבה חשובים. זו ההזדמנות האחרונה: תודה אבא. תודה על מאור הפנים, על החיוך הקורן, על אהבה אמיתית לאמא ולנו, על שמחת החיים, זמירות השבת, התפילות והעזרה הרבה".

הבן שי, ספד לאביו ואמר: "אבאל'ה, כולם יודעים איזה איש חסד היית, כמה תמים היית בחיים שלך. האמנת לכל אדם, לא משנה מה הוא היה, אפילו כשגילית שהוא רימה אותך. לא הבנתי איך זה אפשרי ואמרת: 'אנחנו לא עושים חשבונו של מקום, מה שצריך לקרות יקרה'. מעט הדברים הטובים בי הם רק ממך - ומה שלא, תמיד ניסית ללמד ולתקן. מי ימלא את המקום הזה? מי?".

(צילום: מתוך ynet)

ח"כ ניסן סלומינסקי, תושב היישוב, ספד לחברו בבכי ואמר: "איש אדיר, אציל, בעל ערכים ואידיאליסט, שלבו רחב בפתחו של עולם. טוב לוב לב, חסד ונתינה. מי לא אהב אותו? בקולו הנפלא ובניגוניו שמגיעים מגן עדן, הצליח להרים את הקהילה. צריך שעות על גבי שעות כדי לספר על אפס קצהו של האיש הנפלא הזה. מה נעשה שזה חול המועד ונאסר עלינו להספיד אותו הספד מלא".

יצוין כי הוטל צו איסור פרסום על הרצח אך במשטרה אמרו כי נבדק האם מדובר בפיגוע לאומני או ברצח פלילי. לפי אחד החשדות, פלסטינים מהשטחים שעבדו אצלו, היכו אותו למוות בשל סכסוך כספי. בחקירה מעורב גם השב"כ.

ממשפחתו נמסר אתמול כי "למשפחה הכואבת אין ספק כי מדובר ברצח נתעב על רקע לאומני. ראובן (מוטי) שמרלינג ז"ל היה אדם אהוב על כל מכריו, איש חסד לכל נצרך ללא הבדל. היה מוקד של שמחה והפיץ אור בכל מסגרת שבה פעל. הוא נלקח מאיתנו ביום הולדתו ה-70 כשכל המשפחה המורחבת מתכנסת לחוג את החג כמידי שנה בשנה בחג הסוכות. מסיבת הולדתו הפכה לצערנו ליום אבלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר