ראיון מיוחד. צפו

בגבול, מול חיזבאללה: "הם יפתיעו - אנחנו נדע להגיב חזק"

"לחיזבאללה יש יתרון; הוא יפתיע אותנו. מה שאנחנו עושים כאן, זה כדי שב-2,3 דקות הללו שהם ינסו להפתיע בהן, אנחנו נדע להגיב חזק". "כיכר השבת" עם הלוחמים שמוצבים מול גבול לבנון (חדשות)

(צילום ועריכה: הני הרשלר / שורטקאט מדיה. תמונה ראשית: דורון הורביץ Ancho Gosh / פלאש 90)

הדרך לרמת הגולן ארוכה וצבעונית, הנופים האורבניים נעלמים והכינרת שולחת וקריצה קטנה מבעד לאקליפטוסים. חבל ארץ הררי ופורח מחליף את נופי העמק ועדרים של מרעה שמח מכתימים בחום גס את המרחבים הירוקים וחוצים את השדות בנחת. לרגע אנחנו מתפתים להצטרף אליהם, אלא שפגישה עם הסמג"ד על הפרק.

"דבר ראשון, השקט פה הוא טוב - כי הוא מאפשר לאזרחים לבוא, ולטייל ולהנות מאזור שהוא אולי הכי יפה בארץ" אומר ל"כיכר השבת" רס"ן פז גדיה סמג"ד 931, "אבל השקט פה הוא גם בעייתי, כי השקט הוא תוצאה של משהו שמתכוננים אליו בצד השני".

רס"ן פז גדיה, סמג"ד 931 (צילום: כיכר השבת)

בגזרת הר דב, ל"צד השני" יכולה להיות משמעות אחת - חיזבאללה. "מ-2005, חיזבאללה נערך כל הזמן ומחפש אותנו. הדבר הכי טוב שיכול לקרות לו כארגון, זה להגיע לפה לאחד הישובים ולפגוע באזרחים או לחטוף חיילים" הוא אומר.

התרחיש של הסמג"ד רחוק מלהיות מופרך. האזור בו אנחנו עומדים לצילום הראיון, הוא האזור בו נחטפו שלושה חיילי צה"ל באוקטובר 2000. בצה"ל יודעים שאירוע נוסף הוא עניין של זמן. "זה קורה כל הזמן. אנחנו יודעים על האימונים של חיזבאללה ומה הוא עושה. יש לו פה יתרון - שהוא יפתיע בסוף. המטרה שלנו - אנחנו נמצאים פה ומתאמנים - כדי שב-2, 3 דקות הללו שהם ינסו להפתיע בהן, אנחנו נדע להגיב חזק".

(צילום: כיכר השבת)

חיזבאללה הוא אויב ממודר וחשאי, או, כזה שלפחות מנסה להיראות כך. "זה לא אנשים במדים שהולכים ויורים" מספר הסמג"ד, "זה רועי צאן, צלמים, אנשי מודיעין שבאים לאסוף מידע ולהסתכל עלינו. אנחנו יודעים שזה הם, שהם אוספים מידע, אבל אנחנו גם יודעים שזה משהו מורכב בהיבט הזה".

המלחמה הבאה היא עניין של זמן, ולקחי מלחמת לבנון השנייה הם עמוד האש של תורת הלחימה בגזרה הזו. "הייתי לוחם בלבנון השנייה, ומאז המלחמה האימונים יותר אינטנסיביים, יותר ארוכים" מספר רס"ן גדיה. "אנחנו עוברים למתכונת של הרבה יותר אימונים בצבא ומתאמנים על תנועות ארוכות, הליכות ארוכות ועל משקל כבד. אנחנו מכירים את האויב בצורה טובה יותר ומאוד ערוכים להילחם בתנאים יותר קשים".

איסוף מידע על ידי חיזבאללה (צילום: דובר צה"ל)

ואחרי הכל, צה"ל אינו שוגה באשליות. "ההנחה היא שכשתהיה מלחמה, נגלה עוד הרבה דברים אחרים" הוא אומר לסיום, "אנחנו לא נערכים לפי מודיעין, אנחנו נערכים לפי כוחותינו, ולפי התקפה בתוך לבנון. לכל מקום שנצטרך נגיע. יש לנו את היכולות האלה. ומה שיפתיע אותנו בפנים - יגיע".

(צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר