הפגנת נגד

מאות אלפי מפגינים בקטלוניה נגד עצמאות

מאות אלפים נאספו בברצלונה להפגין נגד הכוונה של החבל להכריז על עצמאותו ולהיפרד מספרד. בשבוע שעבר הפגינו קרוב למיליון בני אדם בעד ההיפרדות מספרד (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

המתיחות בקטלוניה נמשכת: מאות אלפי בני אדם מפגינים בצהריים (יום א') במרכז ברצלונה נגד הניסיון של ממשלת קטלוניה להכריז על עצמאות החבל והיפרדותו מספרד. הפגנת הענק הזו, שלפי הערכות המשטרה נוכחים בה 350 אלף איש, נערכת אחרי הפגנות גדולות שערכו בשבועות האחרונים תומכי ההיפרדות בקטלוניה בכלל ובברצלונה בפרט. המפגינים טענו כי לא פחות מ-930 אלף איש הגיעו להפגנה.

רבים מהמשתתפים בהפגנה היום, שיצאה מכיכר מרכזית בעיר, הניפו את דגלי ספרד וקטלוניה. חלקם קראו "שלא יעבדו עליכם, קטלוניה היא ספרד". הם קראו לשלוח לכלא את נשיא קטלוניה, קרלס פוג'דמון. כזכור 90 אחוז ממצביעי משאל העם שנערך לפני כשבוע וחצי הצביעו בעד עצמאות החבל.

ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, שב והבטיח היום שממשלתו לא תאפשר לקטלוניה לפרוש מספרד. בריאיון לעיתון הספרדי הגדול "אל-פאיס" אמר ראחוי כי הוא ישקול לנקוט אמצעים שהחוק מתיר לו להשתמש בהם כדי לעצור בעד הבדלנים הפועלים בחבל. ראחוי אמר כי בין השאר הוא עשוי ליישם את סעיף 155 בחוקת ספרד המאפשר לממשלה המרכזית של ספרד לקחת לעצמה את סמכויות השליטה מממשלת אחד המחוזות בה אם הממשלה המקומית אינה ממלאה את המחויבויות שיש לה לפי החוקה. "המצב האידיאלי יהיה שלא אצטרך למצוא פתרונות דרסטיים, אבל כדי שזה יקרה מנהיגי קטלוניה יהיו חייבים להתיישר", אמר.

בשבת נערכו הפגנות גדולות במדריד, בברצלונה ובערים נוספות בדרישה מראחוי ומפודג'מון לנהל משא ומתן כדי למצוא פתרון למשבר הפוליטי, שהוא הקשה ביותר שידעה ספרד זה כמעט ארבעה עשורים. תנועות התומכות בשמירה על שלמות ספרד מקוות לצבור מומנטום בעזרת ההפגנה היום בברצלונה אחרי שחברות גדולות, בהן שני הבנקים הגדולים ביותר בקטלוניה, הודיעו כי הן מעבירות את המטות שלהן למקומות אחרים בספרד, מחוץ לחבל. חברות אחרות שוקלות צעד דומה משום שהן חוששות שימצאו את עצמן מחוץ לאיחוד האירופי והשוק המשותף שלו אם קטלוניה תהפוך למדינה עצמאית – שבניגוד לספרד לא תהיה חברה באיחוד האירופי בעתיד הקרוב.

אף שכ-90% ממשתתפי משאל העם בשבוע שעבר הצביעו בעד היפרדות, בפועל תושבי קטלוניה חלוקים עמוקות בנוגע לשאלה אם להכריז על עצמאות. תוצאות המשאל נובעות מכך שלקלפיות הגיעו בעיקר תומכי ההכרזה על עצמאות בעיקר בשל חשש המתנגדים להגיע לקלפיות שנחסמו על ידי המשטרה שפיזרה את המפגינים גם בכוח. לפי הסקרים האחרונים כחצי מ-7.5 מיליון התושבים החיים בקטלוניה תומכים ביציאה לעצמאות וכחצי מתנגדים לה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר