הבמאי חשף

שמשון נחקר על בניית סוכה - והגיב לשוטרים: "אבל הקב"ה אמר" • צפו

רונן פלד, במאי ומפיק מוכר, גולל בפייסבוק את סיפורו של חברו שמשון רחמן-פור, אדם מסורתי שבנה סוכה בישוב אבן יהודה, ועוכב בשל כך לחקירה במשטרה בעקבות תלונה של המועצה המקומית • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המהומה: שמשון מול השוטרים (צילומים: מתוך הפייסבוק של Peled Hadad Ronen)

"יהיה פה חופש דת באבן יהודה, לא צריך את האישור של הפריץ לבנות פה סוכה", כך פתח המפיק והבמאי החוזר בתשובה, רונן פלד, את הפוסט הזועם שלו בפייסבוק.

לדבריו, "לפני 48 שעות המשטרה לקחה את שמשון רחמן-פור תושב היישוב אבן יהודה לעיכוב חקירה בגלל שבנה סוכה במדינת ישראל - היא מדינת היהודים,המדינה הדמוקרטית".

"בושה וחרפה, איבדנו את הגבול ובעיקר את עצמנו", הוא כותב וממשיך: "אבל לא ניתן לזה לקרות. כאן ביתנו, ולא יקרה עוד שיהודי ירצה לחיות את אורח חייו כיהודי והוא לא יוכל לעשות זאת. לא כאן ולא בכל מקום אחר בארץ ישראל".

"במדינת ישראל קיים עקרון של חופש הדת. מגיע לנו יותר! התקציב לתרבות תורנית ולשירותי דת באבן יהודה הינו פחות מאלפית מתקציב המועצה. אנו התושבים המסורתיים, הדתיים והחרדים בישוב דורשים את מה שמגיע לנו. כולנו משלמי מיסים, מגיע לנו לבנות סוכה בסוכות, להקים בתי כנסת בכל שכונה ושכונה, מקוואות, גני ילדים מסודרים, מגיע לנו שהרבנים שלנו יבקרו בגני הילדים ובבתי הספר ויספרו לילדים שלנו על החגים ועל אורח החיים היהודי".

פלד מוסיף, כי "אין לנו כל ענין פוליטי, אלא פשוט לחיות את חיינו כיהודים. ושאף אחד לא ידבר על מרחב ציבורי, אנחנו חלק גדול מהציבור ולכן גם מהמרחב. מצד אחד, יפה עשתה המועצה שביטלה את התלונה, כי הבינה את גודל הטעות ולכן שמשון לא נחקר, אבל הוא נלקח לתחנת המשטרה - ובינתיים את הסוכה השנה המועצה בסוף פירקה, וזה שוב לא יקרה".

"אנחנו קהילה חיה ותוססת ואנחנו דורשים את זכויותינו לקיום אורח חיים יהודי. בינתיים אנחנו הציבור המאמין סובל. הפעם לא נסכים לשתוק", מסיים רונן פלד בזעם.

יצויין, כי גורמים במועצה המקומית אבן יהודה טוענים, כי הסיבה היחידה בגינה התלוננו תחילה נגד סוכתו של שמשון, היא שהיא נבנתה על שטח של גינה ציבורית, וכי סוכות אחרות אושרו ללא כל בעיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר