הגרסה של אליה קדוש

הנאשמת בתקיפה בבית החולים: "אני פה הקורבן"

היא וארבעה ממכריה הואשמו בתקיפה הקשה של מאבטחי בית החולים איכילוב, בעלה כנראה נמלט מהארץ - והיום מוסרת אליה קדוש לכלי התקשורת את גרסתה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קדוש בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי, ynet)

אליה קדוש, אחת מחמשת הנאשמים באלימות כלפי הצוות הרפואי בבית החולים איכילוב לפני כשבוע וחצי, ושבעלה דודו אמויאל נמלט מהארץ שעתיים לאחר התקיפה, טוענת היום (ראשון): "אני פה הקורבן".

לדברי קדוש ואביה, היא אינה בקו הבריאות. עוד היא תיארה היום, כי "בסך הכול ביקשתי לתפוס את הטלפון של המזכירות כדי לדבר עם האחות, אבל המאבטחים חשבו שתקפתי אותה".

כזכור, באירוע שתועד במצלמות האבטחה של בית החולים ניתן לראות כיצד חמישה גברים מתעמתים עם המאבטחים בכניסה, לאחר שסירבו לתת להם להיכנס פנימה, זאת לאחר שקדוש בת ה-19 טענה כי לא קיבלה טיפול ראוי. על פי האישום נגדה, גם היא תקפה שוטרים ואיימה עליהם.

בראיון ל-ynet אומרת אליה קדוש: "ההרגשה שלי נוראית, אני מנסה להיות חזקה. הוגש נגדי כתב אישום חמור, ואני לא מעכלת את זה. מצבי רע אני לא בריאה. חשוב לי לומר שלא תקפתי. מה שקרה הוא שביקשתי לתפוס את הטלפון של המזכירות כדי לדבר עם האחות - ואז המאבטחים חשבו שתקפתי אותה. זה פשוט לא נכון".

את נאשמת גם בתקיפה של שוטרת, נשאלה אליה - והשיבה: "גם אותה לא תקפתי. היא פשוט אזקה אותי. קשה לי להתמודד עם הכל, הייתי רוצה שהכל ייגמר. רק רציתי לקבל טיפול רפואי שלוקח 20 דקות והמתנתי ארבע שעות. נפלתי קורבן. שיבדקו את המחלה שלי והסימפטומים, יש לי הכל. מבית המשפט אני רק מבקשת נחמה ורוגע, שיהיה להם לב. שייקחו ויתייחסו אלי כמו הבת שלהם".

תיעוד התקיפה בבית החולים (צילום: מצלמות אבטחה)

כאמור, אילן קדוש, אביה של אליה, טוען כי בתו חולה במחלה נדירה שגורמת לה לכאבים רבים. לדבריו, כל הסיטואציה הייתה בגלל אי הבנה לאחר שבתו לא קיבלה זריקה שתרגיע אותה. "יש את המחלה הזו ל-250 אנשים בלבד בעולם, והייתה אמורה לפי הוראת הרופא לקבל במיון נסיוב שירגיע אותה. האחות במיון לא הבינה את זה, אז הבת שלי ביקשה לדבר עם הפרופסור - והמאבטחים חשבו בטעות שהרימה יד על האחות".

"באה השוטרת ואמרה לה 'תשבי', אבל יש לה כאבים,אז היא אמרה 'אני לא יכולה', אבל השוטרת התעקשה, ואז נהיו צעקות. היא לא תקפה את השוטרת. השוטרת אזקה אותה - לקשור ילדה שמקבלת טיפול זה אסור. התחושה שלי שעד עכשיו לא מבינים מה יש לה בכלל. הכי מצחיק שבמכות בסרטון היא בכלל לא נטלה חלק, היא בכלל הייתה במיטה. איך מאבטח מרים ילדה חולה, שובר לה את הציפורניים ומחזיקים לה את היד כמו אחרון העבריינים? היא רצתה סך הכל שיתייחסו אליה. אנחנו לא אנשי בלגן, אבל מאבטח לא יכול להרים יד על ילדה חולה".

חלק מהנאשמים בתקיפה (צילום: מוטי קמחי, ynet)

הבוקר הוגשו כתבי אישום בבית משפט המחוזי בתל אביב נגד חמישה מהמעורבים בתקיפת מאבטחים בבית החולים איכילוב לפני כעשרה ימים. ארבעה מהנאשמים - רוסלן מיסייב, מור ביטון, חנן אלפסי ואברהם יוספוב - מואשמים בקשירת קשר לפשע, חבלה חמורה בצוותא ותקיפה "הגורמת חבלה ממשית בצוותא". קדוש, כאמור, נאשמת באיומים ובתקיפת שוטרים. קדוש ושני מקורביה נעצרו מייד לאחר האירוע, ושלושה ימים לאחר מכן נתפסו יתר הנאשמים בדירת מסתור בבת ים.

בכתב האישום מתואר, כי במהלך שהות קדוש במיון בבית החולים היא קיללה וצעקה את הצוות הרפואי בטענה כי אינה מטופלת כראוי. אחד המאבטחים הרחיק אותה מדלפק המיון כדי למנוע ממנה לתקוף את הצוות הרפואי, וקדוש פנתה לאחד ממכריה ואמרה לו: "למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם", וכן איימה על הצוות הרפואי והמאבטחים באומרה: "חכו מה יהיה לכם כשבעלי יגיע לפה".

מממממממממממ

ואכן כשהבעל, דודו אמויאל הגיע הוא איים על המאבטח ואמר: "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". מייד לאחר מכן נכנסו ארבעת הנאשמים ואמויאל לחדר המיון, והמאבטח שעליו איימו ושני מאבטחים נוספים הלכו בעקבותיהם. אז החלו ארבעת הנאשמים ואמויאל לתקוף את המאבטח מכל עבר, חבטו בראשו ומאחורי גבו ואחרי שנפל לארץ בעטו בגופו ובפניו.

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "בית החולים אמפתי למצבה הרפואי של אליה קדוש. יחד עם זאת, לא ניתן יד לשום דיון ושיח עם עבריינים. צר לנו על מתן הבמה התקשורתית לפורעי חוק שנקטו באלימות מסכנת חיים כלפי צוותים רפואיים".

(צילום: מצלמות אבטחה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר