האשמות חמורות

חייל מגדוד 'נצח יהודה' מואשם בגניבת נשק

חייל מהגדוד החרדי מואשם כי גנב ציוד צבאי כולל רימוני הלם וכדורי רובה רבים אותם מכר בעבור כסף. לטענת פרקליטיו החייל הופלל באמצעות סוכן שהדיח אותו לדבר עבירה (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חלק מהציוד שנגנב (צילום: מתוך ynet)

חייל מהגדוד החרדי "נצח יהודה", ששירת כתומך לחימה, הואשם לאחרונה בשורה של עבירות חמורות, בהן קשירת קשר לביצוע פשע של סחר בנשק, הוצאת נשק מהצבא, שימוש בלתי חוקי בנשק, גניבת ציוד צבאי ועבירות סמים. משפטו אמור להתחיל בקרוב בבית הדין הצבאי. החייל טוען באמצעות עורכי דינו שבינו לבין סוכן מצ"ח שהפליל אותו בוצעו שיחות רבות נוספות שלא הוקלטו, וכי האזנה להן תפריך חלק ניכר מהאישומים נגדו ותצייר תמונה שונה לגמרי.

לפי העדויות, חלק מהעסקאות בוצעו בחניוני כניסה לבסיסי צה"ל, ובחיפוש שערכו חוקרי מצ"ח בבית החייל נמצאו גם מחסניות ולא פחות מ-4,810 כדורי 5.56 צה"ליים.

על פי הדיווח ב-ynet, מהאזנה להקלטות שמתעדות שלוש מהשיחות שקיים החייל עם הסוכן, שהתחזה ל"חייל" באחד מארגוני הפשיעה, ובהן משתמע כיצד כביכול נרקמו ביניהם עסקאות נשק, ניתן לשמוע שהחייל והסוכן משתמשים במילות קוד כדי להסוות את אמצעי הלחימה. כך למשל, במקום לומר אמצעי לחימה, השניים אומרים "בחורות" או "בנות". רימוני הלם כונו על ידם "גופיות", רימוני רסס "חולצות" ורימוני גז - "זו שגורמת לנו לבכות".

הסוכן הוקלט אומר לחייל: "אני חושב על זה הרבה ופוחד עליך, אז אם לא לקחת עדיין אל תיקח. אם זה כבר אצלך אני בא לוקח הכל". החייל השיב: "זה כבר אצלי. 100 על 100".

בהקלטה אחרת סיפר החייל לסוכן: "יש ים חובות לאימא שלי שאני לא יודע עליהם, חובות לאנשים, קצת חובות מפה והלוואות משם. אימא שלי עוד שנייה בוכה לי בפנים. אנסה לעשות קצת עבודות ועניינים". בהקלטה נוספת אמר: "זאתי שגורמת לנו לבכות, כמה עולה לצאת איתה? נראה אם שווה לבצע עליה מהלך". הסוכן השיב: "כמה חשבת שיוצא?". החייל ענה: "קצת יותר מהעסק היום..".

בעדותו במצ"ח סיפר סוכן מצ"ח כי החייל גילה לו שהוא נהג לגנוב כסף וחפיסות סיגריות מכלי רכב שהצבא החרים מפלסטינים. בהמשך טען החייל כי שיקר בעניין זה ולא נמצאו ראיות שיאפשרו את הרשעתו גם בביזה. הסוכן העיד: "באחת הפעמים נפגשנו והוא העביר לי שקית עם ארבעה רימוני הלם. הוא אמר לי 'אל תדאג' וקיבל ממני עבורם 2,200 שקל. הוא אמר לי שזה קל להוציא רימוני הלם כי גם אם רואים שזה לא נמצא הקצינים שבודקים רושמים שזרקו את זה, כדי לא להסתבך".

הסוכן גילה בעדותו על שיחות עם החייל לגבי רכישת אמצעי לחימה נוספים. אקדח מסוג "יריחו", שהם כינו במילת הקוד "הקטן", התעתד החייל להשיג מגורם עברייני שהכיר בטייבה.

בחקירתו במצ"ח החייל הודה שנטל את אמצעי הלחימה מהצבא והתחרט על כך, אך ציין כי עשה זאת רק כדי לעזור לאמו שנקלעה לחובות של יותר מ-100 אלף שקל. בהמשך הוא חזר בו והסביר שפעל בעיקר מפחד: "כל רימון הלם מכרתי בערך ב-500 שקל. אחרי פעמיים הפסקתי והתחלתי לערבב את הבנאדם שמכרתי לו. עצרתי את עצמי כי ידעתי שזה יכול להתפתח לדרך רעה, זה מתחיל בקטן וצריך היה לדעת מתי לעצור את זה. לקחתי חלק מהרימונים מההאמר הצבאי ושמרתי אותם בבית שלנו. הייתי עד בתחילת ההיכרות עם הסוכן ל'עסקת רימונים' שהוא ביצע עם 'החבר'ה הטובים'. הם אמרו לי להניח את הטלפון בצד ושאסור לי לומר כלום. פחדתי. לא ידעתי מה לעשות. חשבתי שאם אוציא מילה הם יורידו אותי".

"הסוכן/חייל נראה לי כמו מישהו ממשפחת פשע. הוא בא להביא לי כסף, לא רציתי ואז הוא אמר לי שאם לא אקח אז תהיה בעיה, אז לקחתי את הכסף ונסענו. הוא ניסה להרגיע אותי, נתן לי צ'אפחה ואמר לי שאני צריך להשיג לו רימוני הלם, וכך זה התחיל".

לטענת הנאשם, הוא פעל מתוך פחד שיבולע לו על ידי גורמי פשיעה, וניסה להתחמק מעסקאות הנשק. כראיה לכך, טוענים באי כוחו, הוא הציג מחיר גבוה מאוד עבור אקדח שנדרש לגנוב מהצבא ולמכור (35 אלף שקל, העסקה בסופו של דבר לא בוצעה), ואמצעי הלחימה שכן מכר היו רימוני הלם. עוד נטען כי מצבה הכלכלי הקשה של אמו גרם לו לפנות לנתיב המפוקפק, הגם שבסופו של דבר החלק הארי של המיוחס לו לא בוצע. יחד עם זאת, החייל הסביר בחקירתו כי שיקר בנוגע למניע העזרה לאמו, ואמר שהוא בזבז את הכסף שקיבל.

פרקליטתו של החייל, עו"ד סיון חורש ממשרד עורכי הדין חורש-נס, מסרה בתגובה: "על פניו נראה כי מדובר בתיק הדחה מתוכנן היטב של חייל במצוקה כלכלית. צר לנו כי הפרקליטות הצבאית בחרה להשתמש בסוכן מדיח ואנו משוכנעים כי בית הדין הצבאי יתרשם כי ה'הוכחות' נגבו שלא כדין וימליץ לפרקליטות הצבאית לחזור בה מכתב האישום".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בעקבות קבלת מידע מודיעיני בנוגע למעורבותו של חייל בסחר באמצעי לחימה, נפתחה בעניינו חקירה של היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות במצ"ח, במסגרתה הופעלו סוכנים סמויים. בתום החקירה, הוגש נגד החייל כתב אישום בגין סחר באמצעי לחימה, קשירת קשר לסחר בנשק, הוצאת נשק מרשות הצבא, ומספר עבירות נוספות. מעצרו של החייל הוארך על-ידי בית הדין הצבאי, בשלב זה, עד ל-24 באוקטובר 2017. ככל שברצון החייל להעלות טענות להגנתו, באפשרותו לעשות כן במסגרת המשפט המתנהל נגדו."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר