השלום הספרדי

הרב יעקב כהן הציע לגר"מ מזוז לרוץ יחד עם ש"ס בבחירות

הרב יעקב כהן, בנו של נשיא המועצת , נפגש עם מנהיגה הרוחני של 'יחד' הגר"מ מאזוז והציע לרוץ ברשימה אחת. הגר"מ מאזוז לא פסל את האפשרות • כל הפרטים על ההצעה הדרמטית (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יעקב כהן והגר"מ מאזוז, הערב (צילום: באדיבות המצלם )

פרסום ראשון: שעה קלה לאחר הפגישה בין הרב יעקב כהן, בנו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, למנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד' הגאון רבי מאיר מאזוז, בישיבת 'כסא רחמים' אומרים כי הרב יעקב כהן הציע לגר"מ מאזוז לאחד את המפלגות ש"ס ויחד. לדבריהם, הגר"מ מאזוז לא שלל וביקש שיקיימו פגישה עם היו"ר אלי ישי. בסביבת הרב כהן מאשרים את הפרטים. גורם בלשכת אריה דרעי: השר עודכן מראש.

כפי שדווח מוקדם יותר לראשונה ב"כיכר השבת", הגר"ש כהן שלח באמצעות בנו הרב יעקב את ספרו החדש 'דבר שלום' לגר"מ מאזוז, הרב כהן הגיע יחד עם עוזרו של הנגיד אייל משיח המקדם בחודש האחרון את השלום הספרדי. אך מתברר כי מאחורי הקלעים, השיחה עסקה בנושא נוסף.

ל"כיכר השבת" נודע כי בתחילה התעקשו אנשי הרב מאזוז שהפגישה תעסוק בדברי תורה בלבד, אך לבסוף, בפועל, השיחה עסקה גם בנושאים הפוליטיים.

לדברי גורם רשמי ב'כסא רחמים' המקורב מאוד לגר"מ מאזוז, הרב כהן העלה את נושא איחוד המפלגות הספרדיות. כך שש"ס ו'יחד' של אלי ישי ירוצו ברשימה אחת לכנסת. הגר"מ מאזוז לא ביטל את האפשרות וביקש שיקיימו פגישה עם אלי ישי.

הספר ששלח הגר"ש כהן לגר"מ מאזוז

גורם המעורה בנושא סיפר כי הגר"מ מאזוז ביקש לדאוג לאלי ישי לתפקיד בתנועת ש״ס במסגרת האחדות הכללית וריצה תחת תנועת ש״ס.

מנגד, גורם רשמי ב'כסא רחמים' טוען כי הגר"מ מאזוז השיב לגר"י כהן במהלך הפגישה: "ב"ה אין מחלוקת בין רבנים, אבל לכל אחד יש דרך משלו, לקרב את עם ישראל, ולחזק כוחות בשביל התורה. וצריך לכבד אותה. אנחנו תמיד היינו בעד שלום ואחדות. אדרבא שבו עם אלי ישי, ותסכמו על חלוקת הריצ'רץ, אחד אחד".

בלשכתו של הגר"מ מאזוז מאשרים את הפרטים.

מטעם הרב יעקב כהן נמסר ל"כיכר השבת": "הגאון רבי יעקב כהן הציע בפגישתו עם הגר״מ מאזוז לאחד את השורות ולשוב לתנועת ש״ס שהיא הבית הטבעי של הציבור הספרדי מאז ולתמיד ובכך להביא לאחדות בעם ישראל".

בלשכת דרעי אמרו הערב ל"כיכר השבת" כי "הרב יעקב כהן תיאם עם השר דרעי את המהלך מתחילתו ועד סופו. דיברו על זה גם הבוקר. כל המהלך היה על דעתו של השר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר