בניגוד לעמדת היועמ"ש

השופט הערבי הציל את כבודו של זקן רבני ישראל

בעוד היועץ המשפטי לממשלה חובש הכיפה הכריע כי יש לפטר את הגר"א שלוש מרבנות כפר סבא, נעתר היום שופט העליון ג'ורג' קרא לבקשת הרב ועצר את הליך פיטוריו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי אברהם שלוש (צילום: פלאש 90)

בניגוד לדעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט שהכריע בעבר כי הגאון רבי אברהם שלוש צריך לעזוב את תפקידו כרבה של כפר סבא, הקפיא היום (שלישי) שופט בית המשפט העליון את הליכי פיטוריו.

גורג' קרא, המשנה לנשיא ביהמ"ש העליון, הוציא צו ארעי לפיטורים אלו, בעתירה שהגיש עו"ד אביעד הכהן בשם הרב, ובכך מנחיל תבוסה משפטית, גם אם זמנית, למנדלבליט.

כזכור, לפני שבעה חודשים נחשף ב"כיכר השבת" מכתבה של עו"ד זהר פורת, עוזרת היועץ המשפטי למשרד הדתות, ששוגר אל יו"ר המועצה הדתית בכפר סבא, בו היא הודיעה על הדחת הרב שלוש מתפקידו.

הרקע למכתב היתה הטענה כי הרב העתיק את מקום מגוריו מהעיר כפר סבא, וכנראה גם גילו המופלג - 89. בהמשך כאמור הצטרף לעמדה זו היועץ המשפטי לממשלה.

אך מקורבי הגר"א שלוש לא וויתרו, ובעתירה שהגיש עו"ד הכהן בשמו הוא ביקש לעצור את הליכי הפיטורין ולהוציא צו על תנאי וצו ביניים בענין.

ביו היתר נטען, כי "מעבר לחוסר הסמכות הודעה זו מקוממת במיוחד – בפן המשפטי והאנושי כאחד - לנוכח העובדה שהרב שלוש הודיע, מיוזמתו, כי הוא מתכוון לסיים את כהונתו בעוד כשנה, בהגיעו לגיל 90 , לנוכח העובדה שממילא בפרק זמן זה לא יוכל להיכנס לנעליו רב עיר אחר, ולנוכח העובדה שמדובר ברב שמסר את נפשו מרצו וזמנו לטובת שירות בני קהילתו בכפר סבא במשך כששים שנה!".

עוד הוכחשה בעתירה הטענה שהרב שלוש הפסיק את מגוריו בכפר סבא, וכן נטען כי לצורך עמדת המדינה בנושא בוצעה חדירה שלא כדין למאגרים פרטיים.

כאמור, השופט קרא הוציא צו ארעי בנושא, ופסק: "1. המשיבים יגישו תגובתם המקדמית לעתירה ולבקשה לצו ביניים עד ל-25.10", וכן ש"ניתן בזאת צו ארעי לפיו לא תופסק כהונתו של העותר כרב העיר כפר סבא, וזאת עד למתן החלטה אחרת".

השופט קרא (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
החלטת השופט (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר