צפו בתיעוד

הרב ברלנד הגיע עם כאלף מתלמידיו לשכם

אלפים ביקרו בליל הושענה רבה בקבר יוסף בשכם בראשות מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד שנחשב לפורץ הדרך לקבר יוסף לאחר התעקשות של שנים ארוכות (חסידים)

(צילום: באדיבות המצלם)

סגירת מעגל: חסידיו של הרב אליעזר ברלנד מציינים בהתרגשות כי לאחר כ-15 שנה מאז מבצע חומת מגן הרב ברלנד מנהל מאבק חסר פשרות על פתיחת קבר יוסף ופריצת דרך לרבים הוא נכנס לשם עם רבים מתלמידיו. כמו שנלחם על פתיחת הדרך לאומן ופריצת הדרך לקבר רחל כשרבין סגר את המקום, כך במשך שנים היה שולח הרב ברלנד את תלמידיו להיכנס מידי לילה לתוככי שכם הפלסטינית (מידי פעם גם נכנס בעצמו בחשאי) בכל דרך אפשרית. ולהילחם נגד "מכירת יוסף" כמו שנהג תמיד להדגיש. פעמים רבות חסידיו נעצרו ונשפטו אך לא ויתרו והמשיכו להגיע בהמוניהם מידי לילה.

לאחר מספר שנים החל המאבק להניב פירות והצבא התחיל לאשר כניסות מצומצמות אל הציון. אנשי הרב לא ויתרו והמשיכו להיאבק על מנת לפתוח את הדרך לרבים ובשנים האחרונות הצבא כבר נותן אישורים מוגדלים מידי חודש בחודשו.

בליל הושענה רבה לראשונה מאז הניצחון במאבק על קבר יוסף, הרב ברלנד סוגר מעגל ונכנס בליווי תלמידיו (למרות מצבו הבריאותי הקשה) בכניסה מאושרת ומתקבל בכבוד גדול במקום ע"י הציבור וקציני הצבא שעוד זוכרים אותו מהימים בהם היו מגיעים אליו לבקש להגיע להסדרים על מנת למנוע הסתננויות של חסידיו לקבר יוסף. לאחר מכן התכבד להדליק את נר התמיד.

מאות מחסידיו שהגיעו כבר מתחילת הלילה לציון והמתינו לו שם זכו להגיד איתו יחד מספר פעמים את עשרת המזמורים שרבי נחמן תיקן- תיקון הכללי. לאחר מכן קציני הצבא האיצו ברב לצאת מהמקום ולא הסכימו שיתעכב וימתין לעוד עשרות אוטובוסים של חסידיו שכבר היו בכניסה לשכם עקב אירועים ביטחוניים שאירעו שם במהלך הלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר