"צונאמי של הדלפות"

החקירות יחודשו; נתניהו תוקף את המשטרה

המשטרה צפויה לחדש בקרוב את חקירותיה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשני תיקים בהם הוא חשוד. בתגובה, ראש הממשלה תוקף את המשטרה על ההדלפות (אקטואליה)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ד בתשרי תשע"ח | 14.10.17
נתניהו (צילום: Amit Shabi, פלאש 90)

המשטרה צפויה לחדש בקרוב את חקירותיה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בשני תיקים בהם הוא חשוד, כך מדווח הערב (מוצאי שבת קודש) משה נוסבאום ב'חדשות 2'. בעקבות הדיווח, ראש הממשלה תוקף בחריפות את המשטרה והמפכ"ל אלשיך.

לפי הדיווח של נוסבאום, המשטרה תנסה לתאם מועד לחקירה נוספת של נתניהו, במהלך השבועיים הקרובים, בשני התיקים - "תיק 1000" (פרשת המתנות) ו"תיק 2000" (השיחות עם מוזס).

בהמשך, כך לפי הדיווח, יידרש ראש הממשלה למסור עדות גם ב"תיק 3000" (פרשת הצוללות) - בו הוא אינו חשוד.

במשטרה סבורים כי יידרשו לפחות עוד שתיים או שלוש חקירות נוספות לאחר החקירה הקרובה שהיא תהיה החמישית של נתניהו. בפעם האחרונה נחקר ראש הממשלה לפני שבעה חודשים אך מאז חלו התפתחויות משמעותיות בתיקים הללו, בהן עדות עד המדינה ארי הרו והעדות של שלדון אדלסון, הבעלים של 'ישראל היום'.

כמו כן מאז נחקר ראש הממשלה, נערכה חקירה באזהרה של המיליארדר ארנון מילצ'ן, וכן נגבתה עדות משמעותית מהאוליגרך הבריטי לן בלווטניק.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה כי "כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה.

"מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא היתה.

"הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אמר בתגובה כי "מה שהחל באמנים, עיתונאים ושופטים, כעת מגיע לשוטרים. שיסוי, הסתה ופילוג למען האינטרס האישי בכל מחיר, גם במחיר אחדות העם ופגיעה בסמלי החוק והשלטון".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, צייץ בטוויטר: "זה מתחיל. נתניהו, בדרכו מטה, מוכן לשרוף את המדינה. רדיפה בזויה ומסוכנת של מוסדות המדינה. כשהחוק מאיים על ביבי, ביבי מאיים על החוק".

במשטרה אומרים בתגובה כי "המשטרה עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר