הקרב הוכרע

מחבלי דאעש ינטשו את בירתם בסוריה

בהסכם בין אנשי המדינה האסלאמית לבין כוחות הקואליציה נגד הארגון הרצחני הוסכם כי כמה מאות מלוחמי הארגון יצאו מרצונם מהעיר א-רקה ויוכלו להימלט ממנה (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לוחמי דאעש בימים מוצלחים יותר מבחינתם (צילום: תקשורת ערבית)

כבר כמה חודשים שמדובר על הסוף של דאעש לאור הכישלונות בקרבות אך עתה נראה כי קצו של הארגון האכזרי ביותר בעולם קרוב יותר מאי פעם. גורם סורי אמר אמש (מוצאי שבת) כי כל לוחמי דאעש שנותרו בעיר א-רקה, העיר שהייתה בשליטת הארגון מ-2014 ונחשבה לבירתו בסוריה, יעזבו הלילה את העיר. עומאר עלוש, שחבר במועצה האזרחית של א-רקה שהוקמה כדי לשלוט בעיר אחרי שתשוחרר מדאעש, אמר כי הג'יהאדיסטים ייקחו איתם 400 בני ערובה "בתור מגנים אנושיים".

מוקדם יותר הודיעה הקואליציה שמובילה ארה"ב נגד דאעש כי הושג הסכם לפינוי של המחבלים של דאעש ותושבים מא-רקה. ההסכם עם מחבלי דאעש הושג בתיווך של ראשי השבטים באזור, ונועד למנוע פגיעה באזרחים בקרבות האחרונים לשחרור העיר.

בקואליציה הבינלאומית, ובכוחות הסוריים הדמוקרטיים שנלחמים לצד הקואליציה, טוענים כי ההסכם כולל רק לוחמים סורים - ולא אזרחים זרים שהגיעו לסוריה והצטרפו למדינה האיסלאמית. אך לפי עלוש גם הזרים כלולים בעסקה. "ללוחמים הזרים יש שתי ברירות: להיכנע או לצאת מהעיר", הוא אמר. לפי עלוש בא-רקה נשארו 500 מחבלים סורים וזרים לכל היותר. עלוש אמר כי 400 האזרחים שאיתם ייצאו הג'יהאדיסטים מהעיר הם בני ערובה, נשים וילדים, שמוחזקים בבית חולים מקומי.

בעקבות המגעים בימים האחרונים שוחררו כמה קבוצות של אזרחים מאזור הקרבות. שלשום דיווחה סוכנות הידיעות AP שמאה לוחמי דאעש נכנעו והסגירו את עצמם לכוחות הדמוקרטיים הסוריים - הגוף שמורכב ברובו מלוחמים כורדים.

בתחילת השבוע העריכו גורמים אמריקנים ש-4,000 אזרחים לכודים באזור הקרבות בעיר. בצילומים האחרונים מהשטח נראו מאות אזרחים מבועתים נמלטים משדה הקרב לעבר הכוחות הדמוקרטיים הסוריים. רבים מהם הגיעו מותשים וקרסו בהגיעם אל הכוחות שמבשרים את צאתם אל החופש אחרי שנים של חיים תחת שלטון דאעש.

דובר הכוחות הדמוקרטיים הסוריים, מוסטפה באלי, אמר הבוקר כי אנשי דאעש שנותרו בצפון העיר מנהלים קרב הישרדות נואש בכמה שכונות שם. "הם עדיין מסוגלים להילחם – אבל הם אינם מסוגלים עוד לקבוע את גורל הקרב", אמר באלי. "כוחותינו מנהלים את השלב האחרון של הקרב נגד דאעש בא-רקה".

השייחים המקומיים שתיווכו בין הצדדים קראו לקואליציה הבינלאומית שלא לפגוע בג'יהאדיסטים שיוצאים מהעיר, ואמרו כי הם ערבים לשלומם. עדיין לא ידוע לאן יועברו הג'יהאדיסטים שיעזבו את א-רקה. לפי עלוש "ייתכן" שהם יילקחו לדיר א-זור, מחוז במזרח סוריה שחלקו עדיין בשליטת דאעש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר