מחמישה נותר אחד

'יתד' השמיט מספידים מהלווית הגר"י דז'ימטרובסקי זצ"ל

'יתד נאמן' נאלץ להשמיט הבוקר (ראשון) פרטים בכתבה על הלווית הגאון רבי יצחק דז'ימטרובסקי זצ"ל, מראשי ישיבת 'קול יעקב', ככל-הנראה בשל הפילוג בציבור הליטאי (חרדים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י דז'ימטרובסקי זצ"ל (באדיבות המצלם)

'יתד נאמן' נאלץ להשמיט הבוקר (ראשון) פרטים בכתבה על הלווית הגאון רבי יצחק דז'ימטרובסקי זצ"ל, מראשי ישיבת 'קול יעקב', ככל-הנראה בשל הפילוג בציבור הליטאי.

מתוך חמישה מספידים בהלוויה הובא רק הספד אחד, כאשר ההספדים של הגר"ש אוירבך ,הגר"ש מרקוביץ, הגר"א פלדמן, ושל בנו רבי יחיאל מיכל בעל ה'מילואי חושן' הושמטו. גם הספדו של הגר"י עדס הושמט.

גם בסיום הכתבה ברשימת בניו וחתניו מופיעים הבנים תחת "בניו שליט"א" ללא שמות, זאת לכאורה כדי להתעלם מהבן הגרימ"ב המשמש כר"מ בפוניבז' של 'פלג המחבלים'.

את הדיווח המלא ללא השמטות ניתן למצוא הבוקר דווקא בעיתון החסידי 'המבשר'.

שם נכתב כי "דברי מספד השמיעו מרן הגאון רבי שמואל אוירבך, ר"י קול יעקב בה הרביץ תורה הגאון רבי יהודה עדס, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן שהיה ידידו מנוער, הגאון רבי שמואל מרקוביץ, הגאון רבי אהרן פלדמן ר"י נר ישראל בבולטימור, בנו הגאון רבי יחיאל מיכל הלוי, בנו הגאון רבי אליהו מרדכי, חתנו הגאון רבי דוד סופר, וש"ב הגאון רבי פלטיאל קאהן".

ב'המבשר' מציינים גם את רשימת בניו ללא השמטות "הותיר אחריו את בניו; הגאון רבי יחיאל מיכל ר"מ בישיבת פוניבז', הגאון רבי אליהו מרדכי ר"מ ישיבת זכרון מאיר לצעירים בירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר