חבר כנסת ישראלי

איימן עודה מתיר את דם החיילים המשרתים בשטחים

בהתבטאות מקוממת של יו"ר הרשימה המשותפת, חבר כנסת ישראלי, בראיון הבוקר, הצהיר עודה באופן ברור וחד משמעי: "לא יכול להגיד שאני יוצא נגד פגיעה בחיילים בשטחים" (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
עודה (צילום: Basel Awidat/FLASH90)

חבר הכנסת ויו"ר 'הרשימה המשותפת' איימן עודה, הביע הבוקר (ראשון) את עמדתו באשר לפיגועים שארגוני הטרור הפלסטיניים מבצעים נגד חיילי צה"ל ביהודה ושומרון.
"אני לא יכול להגיד שאני יוצא נגד פגיעה בחייל, חייל לא צריך להיות שם וזה הדבר העיקרי", אמר עודה בראיון לרשת ב." האנשים שנמצאים בשטחים הכבושים הם כובשים ולעם הפלסטיני יש זכות להיאבק נגד הכיבוש".

לדבריו, "הטעות האיומה והדבר שלא צריך להיות, זה שחיילים נמצאים בשטחים הכבושים. אני קורא לא לפגוע באזרחים. נקודה. חיילי צה"ל לא צריכים להיות שם, זו בעיה של ממשלת ישראל ששלחה אותם לשם".

באשר להכרזת יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי אתמול כי הוא אינו מתכוין לשבת עם 'המשותפת' באותה ממשלה, הציע עודה לגבאי "להיות אמיץ ולהגיד 'אני ממשיך את דרכו של רבין', ואני אשמח מאוד להגיד שאני אמשיך את דרכו של תופיק זיאד שהיה ראש 'הגוש החוסם' בתקופת ממשלת רבין. אבל כנראה שבינתיים אין את האומץ הזה לאבי גבאי".

ראש השב"כ לשעבר מטיח: "איימן, הגיהנום מחכה לך" (צילום ארכיון: ערוץ הכנסת)

"הוא חושב שאנחנו נקרא לכך שהוא יהיה ראש הממשלה הבא וגם זה לא בטוח, אנחנו רוצים לראות את הפרוגרמה שלו, האם הוא בעד שלום, בעד שוויון, בעד דמוקרטיה, האם הוא יתנגד לחלוטין לתפיסה של הממשלה הנוכחית גם במרחב הדמוקרטי, גם במתקפה נגד רשויות האכיפה, נגד בית המשפט, נגד העמותות, האם הוא יפסיק את ההסתה נגד האוכלוסייה הערבית כמו ראש הממשלה נתניהו או שהוא ימשיך בדרכו, רק אחרי זה נדע אם נמליץ עליו או לא נמליץ".

עם זאת עודה איימן עודה כי ההחלטה לא לחתום הסכם עודפים עם מרצ ערב הבחירות האחרונות היתה שגיאה: "זו היתה טעות, היינו צריכים לחתום הסכם עודפים, לא רק בגלל שזה היה נותן לנו או למרצ עוד מנדט על חשבון הימין. אם אנחנו לא יכולים להגיע עם מרצ להסכמה בנושא כזה טכני מה בכלל אנחנו עושים בכנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר