מינוי דיינים • פרסום ראשון

מנכ"ל בתי הדין לשר שטייניץ: כנס את הוועדה למנות 18 דיינים

מנכ"ל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי פנה ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ בבקשה לכנס את הוועדה ולבחור 18 דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים האזוריים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעקבי ושטייניץ (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת, Olivier Fitoussi/POOL)

פרסום ראשון: מנכ"ל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי פנה ליו"ר הוועדה למינוי דיינים השר יובל שטייניץ בבקשה לכנס את הוועדה ולבחור דיינים לבתי הדין הרבניים האזוריים, שם יש מחסור גדול בדיינים ועומד על המכהנים. את המכתב שיגר יעקבי בערב חג סוכות.

בפתח מכתבו מצטט יעקבי דברים של השופט אליעזר ריבלין, נציב התלונות על השופטים והדיינים שכתב: "אין להשלים עם מצב שבו בבית הדין הרבני האזורי בירושלים (אחד מבתי הדין הגדולים בארץ) קיים הרכב שרוב הדיונים בו הם בהרכב חסר. זכותו של כל בעל דין שעניינו יישמע בפני כל חברי ההרכב. המדובר בעניין מערכתי אשר אינו באחריות כב' הדיין דווקא, ולפיכך העתק ההחלטה יועבר למנהל בתי הדין הרבניים אשר ישקול את התערבותו בעניין זה".

לדברי יעקבי: "אילוץ בעלי דין לקיים דיון בהרכב חסר – אילוץ שנוצר כאילו מאליו ממצב שאני מכנה אותו סובייקטיבי-אובייקטיבי – הוא חמור ביותר, בלתי נסבל ואין להשלים אתו מבחינה מערכתית".

מנכ"ל בתי הדין מציין את מספר הדיינים החסרים מאז מינוי 22 דיינים חדשים לפני כשנתיים: "דא עקא, שכבר בעת המינויים הנ"ל לבתי הדין האזוריים היו חסרים עוד 2 דיינים לבתי הדין האזוריים, ובימים אלו כבר חסרים 12 דיינים, בתחילת ינואר 2018 יחסרו כבר 15 דיינים ובמהלך שנת 2018 יחסרו 19-18 דיינים".

לדבריו: "מתוך 30 צוותים קבועים של שלושה דיינים בכל רחבי הארץ קיימים למעשה 10 צוותים בהרכבים חסרים, 33%, בשל הצורך לנייד מדי פעם דיינים מבתי דין והרכבים אחרים להשלמת הרכבים חסרים, קיימת פגיעה משמעותית בתפקודם של הרכבים נוספים אחרים".

יעקבי מציין במכתבו כי "לא למותר לציין כי ועדות המשנה של הוועדה לבחירת דיינים השלימו לפני כחצי שנה את הראיונות של המבקשים להתמנות. כמו כן הועברו אל לשכתך שמות מועמדים שחברי הוועדה ביקשו לפרסם ברשומות".

יעקבי מסיים את מכתבו בבקשה: "אני פונה אפוא אליך בתוקף תפקידך, יו"ר הוועדה לבחירת דיינים, לפרסם ברשומות את דבר הצורך במינוי 18 דיינים לבתי דין אזוריים; לפרסם ברשומות את שמות המועמדים שהוצעו על ידי המוסמכים לכך; לכנס את הוועדה בהקדם כדי לדון בבחירת דיינים לבתי דין אזוריים ובהסתייגויות למינוי דיינים עמיתים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר