הישג לימין הקיצוני

הקנצלר האוסטרי הנבחר - המנהיג הצעיר באירופה

מתוצאות המדגמים עולה כי שתי המפלגות הגדולות באוסטריה הן מפלגות העם ומפלגת החירות - שתיהן מתנגדות למהגרים. הקנצלר הנבחר - המנהיג הצעיר ביותר כיום באירופה (בעולם)

סבסטיאן קורץ, המנהיג הצעיר באירופה (צילום: שאטרסטוק)

הישג לימין הקיצוני באוסטריה: על פי המדגמים, מפלגת העם "OVP" ניצחה היום (ראשון) בבחירות הכלליות באוסטריה וגרפה כ-30.2 אחוזים מקולות הבוחרים. במקום השני נמצאת מפלגת החירות האוסטרית "FPO", שרשמה גם היא הישג משמעותי וזכתה ל-26.8 מקולות הבוחרים. שתי המפלגות מובילות קו ניצי נגד מהגרים. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית "SPO" המזוהה עם המרכז-שמאל זכתה ב-26.3 אחוזים מקולות הבוחרים.

עוד עולה מתוצאות המדגמים כי מי שיוביל את אוסטריה בחמש השנים הקרובות הוא מנהיג מפלגת העם ושר החוץ המכהן סבסטיאן קורץ (31). עם השבעתו לקנצלר אוסטריה, קורץ יהפוך למנהיג הצעיר ביותר באירופה ואחד הצעירים בעולם.

קורץ עם רבנים באירופה (מתוך פייסבוק)

"מפלגת העם" היא המפלגה השולטת באוסטריה מזה עשרות שנים, כבר מהתקופה בה מנהיגה כיום היה בן חמישה חודשים. אלא שלאורך השנים, המפלגה תמיד שלטה כחלק מקואליצית מפלגות. קורץ, מנהיגה החדש של המפלגה, ידוע בהתנגדותו הנחרצת לכניסת זרים למדינה. בין השאר, ב-2015, הוא הביע התנגדות לפתיחת שערי אירופה למהגרים והוא קורא להגבלת ההטבות שניתנות לפליטים ומהגרים.

במאי האחרון נבחר קורץ למנהיג המפלגה וקרא לסיים את הברית עם המחנה הסוציאל דמוקרטי במדינה שהייתה נהוגה במשך שנים. כעת נותר לראות עם מפלגתו של קורץ - שאמנם זכתה באחוז הקולות הגבוה ביותר, אולם לא מספיק כדי למשול לבדה - תחבור למפלגת החירות הקיצונית בראשות היינץ כריסטיאן שטראכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר