דיווחים בטורקיה

"חותם שלמה" התגלה בבית שודד עתיקות

לא ברור לחלוטין עד כמה מדובר בממצא אותנטי אך המשטרה הטורקית תפסה בביתו של שודד עתיקות ממצאים עתיקים במיוחד ביניהם חותמו, לכאורה, של שלמה המלך (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: AMASYA – Anadolu Agency)

זה נשמע כמו אגדה אבל ייתכן ומדובר בכמה מהתגליות החשובות בהיסטוריה היהודית: במסגרת מבצע משטרתי שנערך ב-3 באוקטובר במחוז הצפוני של אמסיה, טורקיה, נמצאו בביתו של שודד עתיקות 11 חפצים היסטוריים, ביניהם פסלון שוורים דמוי זהב עם כיתוב וסמלים עבריים, 4 לוחות מוזהבים, לוח מתכת, שישה יריעות מתוך, כנראה, ספר תורה עתיק והתגלית המרעישה מכולן - מה שנראה כמו חותמת הברונזה שהייתה שייכת למלך שלמה בה כזכור, על פי המדרשים שלמה המלך היה עושה שימוש כדי לשלוט בשדים.

צוותי המשטרה הצבאית של מחוז אמסיה קיבלו מידע על מיקום ביתו של שודד הקברים שגנב והבריח מספר רב של שרידים עתיקים. הם פשטו על ביתו ומצאו שם שרידים בני לפחות 500 שנה. השרידים, כולל לכאורה "חותם שלמה", הועברו משם למועצת מוזיאון אמסיה למטרת מחקר מעמיק.

ב"הסאן" הבריטי (שלא חשוד על דיוק רב מידי מבחינה עיתונאית) דווח כי מושל אמסיה, אוסמן ורול, אמר שמבדיקות ראשונות עולה כי לחפצים יש ערך היסטורי, אולם מוקדם לדעת מאיזו תקופה הם, "חלקם עשוים מזהב מוצק והם יקרים מאוד", הוא הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר