"ייחל לשיתוף פעולה עם ישראל"

הגר"ד לאו: קנצלר אוסטריה קורץ, זכור לטוב

הגאון הרב דוד לאו שיגר ברכה מיוחדת לקנצלר האוסטרי הצעיר סבסטיאן קורץ שנבחר הלילה לתפקיד ואמר כי לאור היכרותם הקודמת הם מצפה להידוק שיתוף הפעולה (בעולם)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי וסבסטיאן קורץ בביקורו בישראל (צילום: לשכת הרב)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו שיגר הבוקר (שני) את ברכתו לקנצלר הנבחר של אוסטריה, סבסטיאן קורץ, ואמר כי "הוא זכור לטוב מביקורו בישראל לפני כשלוש שנים בעת שכיהן כשר החוץ".

לדברי הגר"ד לאו: "אני זוכר את ביקורו החם בישראל כשהוא סיפר לי שביקש מאנשיו לבקר כמה שיותר מהר בארץ, כדי לשדר מסר של סולידריות ושותפות עם ישראל בניסיון המשותף להשגת השלום המיוחל בין העמים".

בלשכת הרב הראשי ציינו כי בעת ביקורו של סבסטיאן קורץ כשר חוץ בלשכת הרב הראשי לישראל, הגיעו עימו גם נציגים מהקהילה היהודית באוסטריה ששיבחו את שיתוף הפעולה לו הם זוכים משר החוץ.

הרב הראשי הרב דוד לאו אמר הבוקר עם בחירתו של קורץ "אני מאמין ששיתוף הפעולה בין ישראל לאוסטריה בראשותו של סבסטיאן קורץ יתהדק, הוא ייחל לשיתוף פעולה עם העם היהודי, והוכיח את רצונו בביקורו בארץ, ואני תקווה כי יחד עם מנהיגים נוספים, ומנהיגי הדתות מכל רחבי העולם, יחלחל המסר העולמי החדש של אהבת הזולת ושלום בין כל העמים".

בתוך כך, בדו"ח שהגיע ל"ידיעות אחרונות" עולה כי גורמים ממלכתיים רשמיים טוענים כי "מפלגת החירות האוסטרית (FPO) של היינץ שטראכה היא מפלגה עם סממנים אנטישמיים מובהקים למרות שהיא מנסה להסתיר אותם".

טרם ברור כיצד ינהג ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכן המפלגה אמורה להיות חלק מהקואליציה של קורץ שאף הוא משתייך לימין באוסטריה המתנגד למהגרים. בשנת 2000 כשהמפלגה הצטרפה לממשלה האוסטרית, ישראל החליטה על החזרת השגריר הישראלי. מנגד, גורמים רבים בימין טוענים כי שטראכה הוא פרו ישראלי ולכן אין היגיון להתעמת איתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר