שנה וחצי לאחר הפיגוע

שלושת המחבלים משרונה הורשעו ברצח

בית המשפט הרשיע היום את שלושת המחבלים מפיגוע הירי בשרונה והאשים אותם בארבעה מקרי רצח למרות שאחת הקורבנות נהרגה מנפילה בעת המנוסה מזירת הפיגוע (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שלושת המחבלים בבית המשפט (צילום: מוטי קמחי, ynet)

בית משפט המחוזי בתל אביב הרשיע בצהריים (ב') את דינם של שלושת המחבלים - מוחמד מחמארה וחאלד מחמארה, בני דודים בני 21, וחברם יונס זין - כולם מהעיירה יטא שליד חברון שהואשמו ברצח ארבעה ישראלים בפיגוע הרצחני בשרונה.

חקירת השב"כ העלתה כי שני המחבלים שירו במתחם הבילוי - מוחמד מחאמרה וחאלד מחאמרה, ביצעו את הפיגוע בהשראת דאעש ורצחו ארבעה ישראלים הי"ד: עידו בן ארי (42) מרמת גן, מיכאל פייגה (58) מרמת גן, ומילה מישייב (32) מראשון לציון. אילנה נבעה (39) מתל אביב נסה מהמקום בזמן הפיגוע, נפלה ואיבדה את הכרתה ובבית החולים נקבע מותה. בית המשפט קבע כי גם במקרה של נבעה אחראים הנאשמים למותה.

"המחבלים התרוממו ממושבם בבית הקפה מקס ברנר שלפו כלי נשק והחלו לירות באזרחים ללא הבחנה", קבעה השופטת שרה דותן בהכרעת הדין. לגבי יונס זין, הייתה דעת מיעוט נגד הרשעתו משום שלא השתתף בירי עצמו.

"צריך לתת להם עונשי מוות", אמר אלון, בעלה של אילנה הי"ד, לאחר הכרעת הדין: "חששתי שלא ירשיעו אותם ברצח שלה - ולכן באתי לכאן. אני שמח שהם הורשעו. העונש הראוי הוא עונש מוות וגם גירוש משפחות", הוסיף.

בכתב האישום צוין כי השניים פנו לחברם, יונס זין, כדי לבצע את הפיגוע. הם תכננו לבצע אותו ברכבת ולשם כך אספו מידע. כחלק מההכנות לפיגוע קנו השניים סכינים באורך 30 ס"מ. בנוסף רכשו חליפות, שעונים, תיקי עור, נעליים ומשקפיים ב-2,600 שקל. פרט לכך הם רכשו גם רעל עכברים כדי שיוכלו לעשות שימוש בסכינים טבולות ברעל ולדקור באמצעותן ישראלים נוספים וכך להעצים את הנזק והפגיעה.

הם ערכו אימוני ירי והחביאו אצל זין את כלי הנשק. אך בסופו של דבר הם מנעו ממנו לצאת לפיגוע עקב חובות כספיים, שעל פי האמונה המוסלמית מונעים ממנו להיות שהיד. הם רכשו שני רובי קרל גוסטב מאולתרים שיוצרו במחרטה לייצור נשק בעיירה יטא. מסיע שב"חים תושב המקום הוא שהכניס את כלי הנשק לתחומי הקו הירוק.

לאחר כמה שעות של התארגנות בדירה נסעו השניים לבאר שבע בקו 53 והתכוונו לעלות על רכבת, אך שינו את תוכניתם בגלל הבידוק הקפדני. הם נסעו במונית מבאר שבע לתל אביב במטרה לבצע פיגוע ביעד מרכזי והומה אדם. הם סיפרו בחקירתם כי בחרו להתלבש בהידור מפני שרצו להיטמע בקלות כ"אנשי עסקים" או "עורכי דין". בתל אביב הם ירדו סמוך לתחנת רכבת השלום ושאלו אנשים היכן יש מסעדות ובתי קפה, ולאור המידע שקיבלו צעדו לשרונה, שם ישבו במסעדה. בשלב מסוים הם פתחו באש לעבר המבלים.

רגעי האימה

שני המחבלים היורים כבר הודו במרבית המעשים המיוחסים להם בכתב האישום - רציחתם של שלושה בני אדם ופציעתם של 41 אחרים, אך הם סירבו להודות בגרימת המוות של אחת מנרצחות הפיגוע, אילנה נבעה הי"ד. המחבל השלישי טען כי יש לייחס לו עבירות סיוע בלבד משום שלא נכח באירוע הירי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר