"70 פנים לתורה"

ברשת 'שובו' חנכו חטיבת ביניים חדשה ב...יפו

ראשי החינוך העצמאי ו'שובו' חנכו עם הגרי"מ לאו חטיבת ביניים לבנים ביפו. בכך משלימה רשת החינוך והקירוב 'שובו' מנין 70 בתי ספר יסודיים, על יסודיים וגני ילדים שהיא מפעילה ב-18 ערים בישראל (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התיעוד המרגש (צילום: דובי קורלנסקי קורן הפקות. תמונות: אלי איטקין)

"שלושה ימים בלבד לאחר שמחת תורה, בפתחה של פרשת בראשית, אנו מציינים היום הקמת חטיבת ביניים לבנים של רשת החינוך והקירוב 'שובו'. אין עיתוי המסמל יותר מזה את אהבת התורה והנחלתה לכל גווני העם בישראל של 'שובו' והחינוך העצמאי בכלל ושל משפחת פרנקל במיוחד" – כך אמר הגאון רבי ישראל מאיר לאו בטקס חנוכת חטיבת ביניים חדשה לבנים שהתקיים בקמפוס בית הספר 'שובו' ביפו.

לדבריו בטקס, "לא בכדי שוכן ביה"ס ברח' 'פחד יצחק' פינת 'שם הגדולים' וביפו - זהו סיפורה של 'שובו', לחנך דורות בשאיפה להיות גדולים בישראל. ויפו - השליחות שהצליחה ביותר מבין 48 נביאי ישראל יצאה מיפו. זהו יונה בן אמיתי הנביא שבזכות 5 מילים שאמר לתושבי נינווה חזרו כולם בתשובה שלמה. מכאן, מיפו, תצא הברכה להמשך הצלחה להשיב לב בנים אל אבותם בעבודת הקודש המסורה לנו מדור דור. ואתם משפחת פרנקל" – אמר הגרי"מ לאו – "זכיתם לסייעתא דשמייא מיוחדת ולהכוונה משמים במה לסייע ולתמוך".

בטקס המיוחד השתתפו יו"ר החינוך העצמאי הרב אברהם יוסף לייזרזו, יו"ר 'שובו' ארה"ב הרב אברהם (אייב) בידרמן, מנכ"ל 'שובו' הרב חיים מיכאל גוטרמן, הרב משה זילברברג, חברי הנהלת 'שובו' בארץ בראשות הרב אהרון יעקובזון, נכדו של מייסד 'שובו' הגר"א פאם זצ"ל הרב מרדכי פאם, אישי ציבור, הורים ותלמידי בתי הספר.

אורחי הכבוד בטקס היו הנגיד הרב משה פרנקל ורעייתו פרידה מלורנס, לונג איילנד שבארה"ב, שאימצו את חטיבת הביניים החדשה. במעמד המרשים הוקדשה כיתת לימוד על ידי משפחת בעלסקי, אף הם מלורנס.

במהלך הטקס שני תלמידים, יהונתן צ'ולפייב ואיתי ניאזוב, קראו משניות בעל פה לקול תשואות הקהל, והרב זילברברג בירך בהתרגשות רבה ברכת "שהחיינו". הנגיד הרב משה פרנקל אמר, כי חטיבת הביניים שאימץ נקראת על שם חמיו ניצול אושוויץ הרב בנימין הכהן ורעייתו מרת טובא יעקאבאוויטש, שבחרו בדרך החיים, דרך התורה, לאחר ששתו את כוס התרעלה, ו"אין כמו אנשי מופת אלה כדי להדריך את הנערים והילדים בדרך העולה בית ה' ולהבטיח 'כי לא תשכח מפי זרעו' - זו הנחת רוח הגדולה ביותר עבורם".

הרב אברהם יוסף לייזרזון, ממקימי 'שובו', אמר כי עיתוי האירוע סמוך לחג הסוכות מתאים מאוד, כאשר המסר המרכזי בו הוא "'למען יידעו דורותיכם' – הנחלת המורשת לבני הנעורים ולדורות הבאים". הוא שיבח את שיתוף הפעולה המבורך של 'שובו' עם החנה"ע והעלה את זכרו של מייסד 'שובו' הגר"א פאם "שהיה כרבי יהושע בן גמלא, עליו אמרו חז"ל ש'אלמלא הוא, היתה חלילה משתכחת תורה מישראל', מאלפי יתומים רוחניים אותם מצילה 'שובו' בעזרת התורם ובני משפחתו הממלאים רצון צדיק".

בית הספר 'שובו' תל אביב שע"י החינוך העצמאי הוקם לפני 17 שנה עם 47 תלמידים בלבד, בחדר בתוך מבנה של בית הספר 'סיני' לשעבר. מאז מכהנת כמנהלת לאה חברוני, בתו של הגאון רבי חיים שאול גריינימן זצ"ל. ביה"ס עבר מספר מקומות, עד שבשנת 2005 עבר למשכנו הקבוע והנוכחי בשד' חב"ד ביפו. לפני כשנה קיבל ביה"ס מבנה נוסף לשם הועברו בני כיתות ד-ו. במבנה זה שנחנך אתמול תפעל חטיבת הביניים החדשה.

הרב חיים מיכאל גוטרמן אמר, כי בתי ספר רבים של רשת "שובו" אומצו ע"י נגידים מארה"ב ואירופה הדואגים לתקציבים המסייעים לתפעולם - לרווחת התלמידים. הוא הוסיף, כי בהתפתחות בתי הספר של 'שובו' ביפו יש גם מסר נוסף בתועלת הדמוגרפית הגבוהה לעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר