תוקף את נתניהו

לפיד: "לאיים על החוקרים - זה דפוס עברייני"

יו"ר יש עתיד חה"כ יאיר לפיד התייחס למתקפות מכיוון ראש הממשלה נגד המשטרה, ואמר: "לאיים על כל מי שחוקר אותך זה דפוס התנהגות עברייני. נתניהו איבד את הבלמים" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בנאום נרחב שנשא הערב (שני) מתח יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד ביקורת חריפה על ראש הממשלה בצל פרשות השחיתות הנחקרות, וגינה את המתקפה על חוקרי המשטרה.

"הסביבה הכי קרובה של ראש הממשלה הושחתה" אמר לפיד. "עורכי הדין שלו, ראשי הלשכה שלו, העוזרים הכי קרובים אליו, קרובי המשפחה שלו. כל אחד חוטף חתיכה מהעוגה בחסות החשיכה, ונתניהו, במקום להילחם בזה, מאיים על אלה שמנסים לשמור על החוק. לאיים על כל מי שחוקר אותך זה דפוס התנהגות עברייני. ראש ממשלה צריך לאיים על החיזבאללה והחמאס לא על שומרי הסף שהוא בעצמו מינה".

"אתם יודעים שאני נוהג להיזהר בכבודו של נתניהו. לפעמים אולי יותר מדי, כי אנחנו תמיד ממלכתיים. אבל הוא איבד את הבלמים. במדינה מתוקנת ראש הממשלה לא מאיים על מפכ"ל המשטרה. מאיפה הגיעה הטענה הפרנואידית שכל האנשים שהוא בעצמו מינה רודפים אותו? תחשבו על מי הוא מאיים. על המפכ"ל שהוא בעצמו מינה. על היועץ המשפטי שהוא בעצמו מינה. על פרקליט המדינה שהוא בעצמו מינה. על מבקר המדינה שהוא בעצמו מינה. על שר הבטחון שהוא בעצמו מינה".

"אתה לא נחקר כי יש איזו קונספירציה נגדך" אמר לפיד. "אתה נחקר כי אתה לא עומד מעל החוק. אתה נחקר כי יש שאלות שנוגעות בקודש הקודשים, בביטחון ישראל, והאנשים הכי קרובים לך מעורבים".

המפכ"ל מתייחס לחקירות נתניהו (צילום ארכיון: איתי בלומנטל, ynet)

"בלתי נמנע שראש הממשלה ייחקר בפרשת הצוללות. אני לא יכול לפרט, כי מסרתי עדות בפרשה" הוסיף לפיד, "אבל אני לא רואה אפשרות אחרת. מגיעות לנו תשובות. למה אישרת ב-2014 לגרמנים למכור למצרים צוללות מתקדמות? איך לא ידעת שהאיש הכי קרוב אליך מייצג את הגרמנים? למה שלחת את השותף שלו לייצג אותך מול הגרמנים? זה לא חמג"שיות. זה לא בקבוקים. זה בטחון ישראל. זה החיילים שלנו. אז תפסיק לאיים ותתחיל לתת הסברים ותשובות".

"מה שאנחנו רואים, זה מה שקורה אחרי ארבע קדנציות. זה מה שקורה אחרי יותר מדי זמן בשלטון. בגלל זה הדבר הראשון שנעשה, בשבוע הבא, כשהכנסת תחזור לעבוד, זה להניח הצעת חוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות" הודיע לפיד. "שר האוצר כחלון התחייב בקולו שיתמוך בכל הצעת חקיקה שתגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות. אז הנה, אנחנו שמים הצעה. כי פוליטיקה היא לא סידור עבודה, היא שליחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר