המתיחות נמשכת

צפון קוריאה מאיימת: תהיה מלחמה גרעינית

במסמך של שגריר צפון קוריאה באו"ם אימה המדינה המבודדת כי צפון קוריאה תפגע גרעינית בכל מדינה שתשתף פעולה עם ארה"ב בפעולה צבאית כנגד צפון קוריאה (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
קים ג'ונג און ליד טיל בליסטי חדש (צילום: סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית)

הטירוף נמשך: צפון קוריאה הזהירה אתמול (ב') באו"ם את ארצות העולם שכל מדינה שתשתף פעולה עם ארה"ב תהיה בסכנה ואיימה כי "מלחמה גרעינית יכולה לפרוץ בכל רגע". המדינה המבודדת מסרה שמדינות שיימנעו מפעולה צבאית משותפת של ארה"ב נגדה יהיו חסינות מפגיעה.

האזהרה נכללה בעותק ההערות של סגן השגריר הצפון קוריאני באו"ם, קים אין ריונג, בדיון על נשק גרעיני בוועידת עצרת הכללית של האו"ם. קים בחר שלא לקרוא בקולו את אותה הערה ככל הנראה בשל חוסר מוכנותו להתבזות מול העולם כולו.

"כל עוד לא תיקחו חלק בפעולות צבאיות של ארה"ב נגד צפון קוריאה, אין לנו כוונה להשתמש או לאיים בנשק גרעיני נגד מדינה כלשהי", נכתב בדברי השגריר. "כל אדמת ארה"ב נמצאת בטווח הירי שלנו, ואם ארה"ב מעזה לפלוש לאדמה הקדושה שלנו, אפילו לסנטימטר, היא לא תחמוק מהעונש החמור שלנו בכל מקום בעולם".

סגן שגריר צפון קוריאה באו"ם אמר כי המתיחות בחצי האי קוריאה הגיעה למצב שביר כל כך ש"מלחמה גרעינית עלולה לפרוץ בכל רגע". הוא הוסיף שצפון קוריאה לא מעוניינת במו"מ כל עוד ארה"ב עוינת כלפיה.

"אם המדיניות העוינת ואיום הגרעין של ארה"ב לא יוסרו, אנחנו לעולם לא נניח על שולחן המו"מ את הנשק הגרעיני והטילים הבליסטיים שלנו", אמר סגן השגריר הצפון קוריאני.

אתמול החלו ארה"ב ודרום קוריאה בתרגיל ימי משותף של 10 ימים, מפגן כוח נוסף באזור של שתי בעלות הברית. נושאת מטוסים ושתי משחתות של חיל הים האמריקני ישתתפו בתרגיל.

המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה גדולה בעקבות סדרת ניסויים גרעיניים של פיונגיאנג ששיאם היה בניסוי פצצת מימן עוצמתית במיוחד. המנהיגים, דונלד טראמפ וקים ג'ונג און, התבטאו אחד נגד השני בשפה בוטה במיוחד כשטראמפ לא מהסס לאיים באופן ברור על פעילות צבאית כנגד הדיקטטור העקשן. מאז 2006 מטילה מועצת הביטחון סנקציות נגד צפון קוריאה, שממשיכה בתוכנית הטילים והגרעין שלה ובארה"ב יוזמים החמרה של הסנקציות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר