מוסדות המוכש"ר

גפני לבנט: בטל את התקנות של שי פירון

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגר מכתב אל שר החינוך נפתלי בנט בנושא תקצוב המוכר שאינו רשמי ומוסדות הפטור בו הוא דורש ממנו לבטל את התקנות של שי פירון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנט וגפני. ארכיון (צילום: יעקב כהן)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שיגר מכתב אל שר החינוך נפתלי בנט בנושא תקצוב המוכר שאינו רשמי ומוסדות הפטור ואי החזרה לתקצוב 2012 כמתחייב.

במכתבו, כותב גפני לבנט כי בדיון שהתקיים לאחרונה בוועדת הכספים התברר שהתקנות שתיקן השר דאז שי פירון עדיין קיימות מה שמקשה על תפקוד מוסודת החינוך המוכר שאינו רשמי.

גפני ציין במכתבו כי "בדיון התברר שלמרות שיש לתקצב את החינוך המוכר שאינו רשמי ב-75% ואת מוסדות הפטור ב-55%, בפועל, המצב הוא שמוסדות אלה מתוקצבים באחוזים נמוכים באופן משמעותי".

התיקון של פירון, כותב גפני, "הביא לכך שבפועל התקציב שמקבלים המוסדות האמורים נמוך באופן משמעותי, עובדה הגורמת למנהלי המוסדות לקריסה בשל העומס התקציבי המוטל עליהם".

"בהסכם הקואליציוני נקבע מפורשות שלעניין תקציב המוסדות יש לחזור לתקצוב של שנת 2012, קרי: לבטל את ההחמרות שנקבעו בכהונת הממשלה הקודמת ובכלל זה התקנות האמורות", מבהיר גפני.

בסיום מכתבו מבקש גפני משר החינוך: "חברי ועדת כספים ואנוכי סבורים שיש לתקן עיוות זה. הדבר בידך כיוון שבתקנות עסקנין. אודה לך אם תפעל לקדמו בהקדם".

גפני אף צירף למכתבו נוסח לתיקון התקנות שיסייע בפתרון הבעיה.

כזכור, לאחר שוועדת הכספים אישרה את ההעברה התקציבית לבתי הספר המוכש"ר (מוכר שאינו רשמי) הכנסייתיים, תקף ח"כ מיכאל מלכיאלי בחריפות את גפני ואמר כי "זה על חשבון החינוך החרדי, זו שערוריה של ממש".

לדברי מלכיאלי, "יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני התחייב לי ולחברי הכנסת בצלאל סמוטריץ ומיקי זוהר, שההצבעה לא עולה לדיון כל זמן שלא יהיה דיון יסודי על מוסדות המוכר שאינו רשמי החרדים והפטור".

חבר-כנסת החבר הוועדה מתח ביקורת על גפני בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר: "גפני היה יכול למנוע את העברת התקציב לבתי הספר הנוצרים כאיום עד לאישור תקציב עבור הציבור החרדי. אבל זה לא קרה. כעת זה דיון עקר, אין הצבעות על תקציב, זה בכדי להראות למנהלי המוסדות שכביכול עושים משהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר