מגיב להפגנות הפלג

מקלב: אלימות המשטרה לא מקובלת - אבל לא אתייחס להפגנות לא מהחוג שלי

ח"כ אורי מקלב, מדגל התורה, הופתע כשהמראיין בגל"צ התעצבן מדרישת אנשיו שלא לשאול אותו לגבי המהומות בהפגנות הפלג הירושלמי אמש. כך זה נשמע • האזינו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הראיון עם ח"כ מקלב (מתוך "מה בוער" עם רזי ברקאי ורינה מצליח, גלי צה"ל; תמונות: הדס פרוש ויונתן זינדל - פלאש 90)

חבר הכנסת מדגל התורה, יו"ר וועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת אורי מקלב, לא ציפה ל"מארב" שהכין לו מגיש גלי צה"ל.

במהלך הראיון שהוא העניק הבוקר לתכנית מה בוער, פנה אליו המגיש רזי ברקאי ואמר כך: "עכשיו אני עושה משהו שאני עושה אותו לעתים נדירות, והוא נורא עצבן אותי הבוקר: אנשים סביבך אמרו 'עם אורי מקלב על תדבר על ההפגנות של החרדים ועל מה שקרה שם', ואני ממש מוכרח להגיד לך שאני לא מבין את הדרישה הזאת. אתה יכול לבחור לא לענות לי על השאלות האלה, אבל כאיש ציבור, ובוודאי בכל הנושא הזה של גיוס חרדים, נראה לי שאתה לא יכול להתחמק מלהשיב - על ההפגנות שהיו אתמול בירושלים".

מקלב המופתע השיב: "תראה, אתה יכול להתקיל אותי, אין לי בעיה בענין הזה. אני מאמין שנאמר לך דבר כזה, אבל זה בלי שאני יודע שנאמר. אני חושב שיש להבדיל בין מה שנעשה שם בהתנהלות המשטרה לבין התוכן של ההפגנה, כי אני לא מזדהה עם ההפגנות האלה ואני חושב שהן גורמות נזק. אני לא מזדהה לא עם המפגינים, לא עם הדרך שלהם ולא עם האופן שהם פועלים".

התקרית מול החיילת אמש (צילום: א. כהן)

ברקאי המשיך והקשה: "מקובל עליך שמצ"ח (משטרה צבאית חוקרת) יכולה לעצור אנשים מהמחנה שלך שמסרבים להתגייס?".

"לא", ענה הח"כ החרדי, "אבל לא מקובלת עלי האלימות של המשטרה. זה חלק נפרד. כשאנחנו עושים הפגנות, זה בצורה מסודרת ועל דברים שאנחנו מקבלים הוראה לצאת להפגין. הפעם לא קיבלנו הוראה, ולכן מכיוון שזה לא חוג שאני מייצג אותו אני לא רוצה להגן עליו, לא רוצה לדבר בעדו או נגדו. אני יכול לדבר על דברים שאני מייצג אותם. אני יודע ש'חרדים' זה כולם, אבל אני לא מאלה שמפגינים בעקבות מה שקרה אתמול".

ומקלב הבהיר לסיום: "לכן זאת היתה הבקשה, כי גם רזי יכול לפעמים לטעות ולחשוב שגם אני חרדי כזה. יש עוד חרדים, ואני לא צריך לייצג או לא, אני לא קשור לענין הזה, להפגנות האלה, ולכן אני לא יכול ולא רוצה להתייחס אליהן. זה סביר או לא?".

"קיבלנו תשובה", סיים רזי ברקאי את הראיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר