חוות דעת מפתיעה

שר החינוך: ניתן לאסור סמארטפון בתקנון מוסדות החינוך

בעוד שאת האיסור בתקנון המוסדות על נהיגת אם ברכב מגדיר בנט כ"מנוגד להוראות הדין" - הוא מתיר לקבוע כללים שנוגעים להחזקת המכשירים, כי "לאורח החיים יש משקל", כדבריו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שר החינוך נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הנחיות מוסדות החינוך החרדיים נגד החזקת סמארטפונים בידי הורי הילדים מוכרות לכל. מספר הורים שכאלו, אף נאלצו לאחרונה להוציא את ילדיהם מתלמודי תורה ומבתי ספר שהתקנון שלהם נוגד את התנהגותם.

לאחר שהמקרים הללו סוקרו בחודש שעבר בחדשות 2, פנתה ח"כ יפעת שאשא-ביטון (כולנו) לשר החינוך נפתלי בנט כדי שמשרדו יאבק בתופעה. השבוע הגיב בנט לפנייתה, והוא מבטיח לפעול "שיקולים זרים" כאלו, כהגדרתו.

במכתב תשובתו שמתפרסם בחדשות 2 כותב בין היתר שר החינוך: "כבר מגיל גן ילדים משרד החינוך מתנגד לכל סוג של אפליה וכן לשיקולים זרים או לא ענייניים שנוהגים כלפי תלמידים או בני משפחתם".

"לא נקל ראש בתופעות של אפליה ונפעל בכל הכלים שברשותנו על מנת למגרן", הוא מוסיף, ומוסיף הסתייגות מפתיעה: "לאורח החיים יש משקל בקבלת תלמידים למוסד חינוך" - כשהוא מכוון להחלטות רבנים נגד החזקת סמארטפונים.

הורה שילדו לא התקבל לתלמוד תורה, כי הוא משתמש בסמארטפון (צילום: מתוך חדשות 2)

לדבריו, "אין בכך לומר שאורח החיים יכול לשמש כסות לאפליה או לשיקולים זרים. לא כל היבט והיבט יכול להתבסס על טענת אורח חיים, אך בית ספר רשאי לקבוע במסגרת תקנון מוסד החינוך כללים שנוגעים להחזקת המכשירים, אלא שהוא הוא אינו רשאי לעשות איפה ואיפה בין הורים שונים".

"אפשר שהחלטות על רקע של אורח חיים לא תאושרנה מאחר ואלו מנוגדות להוראות הדין, למשל אם שנוהגת בכלי רכב", מחלק בנט, ומצהיר כי משרד החינוך יטפל בתופעה על ידי פסילת תקנון או החלטות של מוסד החינוך, ובמקרים חמורים אף יכול להפסיק את תקצובו של המוסד, לבטל את הרישיון ולבטל את אישור ההעסקה של מנהל המוסד.

בנט וליצמן בסיור משותף. ארכיון (צילום: עודד קרני)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר