מתן לא בסתר

אשת העסקים חילקה לנכים כסף מול המצלמות וספגה ביקורת

אשת העסקים סיפרה מאוחר יותר: "ממש כאב לי. מה שיכולתי לעשות זה לפתוח את הארנק". באחת התגובות הפופולריות למקרה נכתב: "מדינה בה אנשים עשירים יוצאים מבית ראש הממשלה ומחלקים באדנות לאזרחים שטרות עלובים של כסף מלוכלך היא מדינה חולה" (בארץ)

ראידמן בהפגנת הנכים, הצהריים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אשת העסקים ניקול ראידמן, המקורבת לבני הזוג בנימין ושרה נתניהו, הגיעה בשעות הצהריים (שני) למעון ראש הממשלה בירושלים, שם התקיימה באותה שעה הפגנת נכים בדרישה להעלאת קצבאות הנכות.

ראידמן שוחחה עם הנכים, ובמהלך השיחה הוציאה ערימת שטרות כסף, וניסתה לחלק למפגינים. בדיווחים על המקרה נאמר כי ראידמן אמרה לנכים כי "אני לא יכולה לשנות את המצב אבל אני מוחה יחד איתכם".

בראיון ל"וואלה! NEWS" אמרה ראידמן כי "אחת הנשים סיפרה לי את סיפור חייה וממש כאב לי, ומה שיכולתי לעשות זה לפתוח את הארנק לתת את כל מה שהיה לי. אמרתי את זה לרעיית ראש הממשלה ולראש הממשלה, אבל לצערי זה לא בשליטתם. יותר בכיוון של שר האוצר".

חנה, המפגינה שראידמן דחפה לידיה את הכסף, סיפרה בראיון לגלי צה"ל: "אמרתי לה: 'אני לא רוצה לקחת', הרגשתי שזה קיבוץ נדבות, אבל היא התעקשה והתחננה שאני אקח. אם לא בשבילי אז בשביל הבת שלי".

ברשת לא אהבו את המעשה והוא זכה לתגובות צוננות. ח"כ סתיו שפיר כתבה בדף הפייסבוק שלה: "זו בושה שקשה לעכל. הם לא מבקשים נדבות, לא צריכים שטרות מעשירים, לא צדקה טבולה באשמה. מה שהם דורשים זה צדק. הם דורשים שהמדינה שלהם, שנולדו וגדלו בה, שגידלו בה ילדים, ששירתו אותה - תחזיר להם את הזכות הבסיסית של חיים בכבוד".

ראידמן בהפגנת הנכים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

אחת התגובות הפופולריות ברשת למעשה, הייתה של עופר נוימן, לשעבר דוברו של יצחק הרצוג, שכתב: "לראות עכשיו את ניקול ראידמן דוחפת שטרות של כסף לידיים של נכה שמפגינה ליד בית ראש הממשלה זה אחד המראות הקשים והמרושעים שהיו פה".

"מדינה בה אנשים עשירים, עשירים מאד, יוצאים מבית ראש הממשלה למפגינים, לאזרחים - למי שאמורים היו לקבל זכויות בסיסיות - ומחלקים להם באדנות שטרות עלובים של כסף מלוכלך היא מדינה פצועה, חולה. מדינה שהתרחקה מרחק עצום ממה שהיה אמור להיות פה".

"זה הרצל שקיווה לחברה צודקת, זה ז'בוטינסקי שדיבר על מלבוש, מזון, מרפא, מורה ומעון, זה הרב קוק שהאמין שחברה צריכה לקום מתוך אהבה לבריות. אין אחד ממבשרי הציונות או המדינה, ולא משנה מאיזה זרם - שלא היה מתחלחל מהמראה הזה. ככה? זה מה שביבי מסוגל לתת למפגינים מחוץ לביתו, אישה עשירה שתבוא ותפזר עליהם כסף כאילו אנחנו תקועים בגולה לפני עשרות שנים, מחכים לנדבן שיטפל בנו. בושה כזו לא הייתה כאן כבר הרבה זמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר