זועמים ומאיימים

איראן: לא מתקבל שישראל תתקוף בסוריה

הרמטכ"ל האיראני אמר את הדברים במסיבת עיתונאים משותפת עם מקבילו הסורי, יומיים לאחר התקיפה הישראלית כנגד סוללת טילי נ"מ שירתה לעבר מטוס ישראלי (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
שני הרמטכלים במסיבת העיתונאים (צילום: מתוך טוויטר)

האיראנים זועמים ומאיימים: "בלתי מתקבל שהמשטר הציוני יתקוף בסוריה בכל פעם שהוא רוצה", כך טען היום (רביעי) רמטכ"ל צבא איראן, הגנרל מוחמד חוסיין באקרי, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בדמשק עם מקבילו הסורי, עלי עבדאללה איוב.

הדברים נאמרו ברקע התקרית החריגה שלשום שבה תקפו מטוסי F-16 של חיל האוויר סוללת נ"מ של הצבא הסורי, שירתה טיל לעבר מטוסים אחרים של החיל שהיו בגיחת צילום שגרתית בשטח לבנון. הסוללה הושמדה באמצעות חמשה פצצות.

באקרי, שעורך ביקור נדיר בסוריה, הבהיר: "אנחנו נמצאים בדמשק כדי לתת דגשים, לשם התיאום ולשם שיתוף הפעולה, על מנת להיאבק באויבים המשותפים שלנו - בין אם אלו הציונים או הטרוריסטים. שוחחנו בדרכים לחזק את היחסים בעתיד ושרטטנו את קווי היסוד של שיתוף הפעולה הזה".

כזכור, שלשום, סמוך לשעה 10:00 בבוקר, ירתה הסוללה מסוג SA-5, הממוקמת באתר רדואן 50 ק"מ מזרחית לדמשק, טיל לעבר מטוסי הקרב שפעלו בלבנון. מטוסי קרב אחרים שיגרו כעבור כשעתיים ארבע פצצות לעבר הסוללה, שירתה לעבר מטוסים בתקרית דומה בחודש מרס. הרכיב המרכזי שהותקף בסוללה הסורית שירתה הוא מכ"מ הסוללה. הסוללה נוטרלה וכל מטוסי חיל האוויר שבו לבסיס בשלום.

כמה שעות אחרי האירוע שיגר ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לדמשק: "המדיניות שלנו ברורה - מי שמנסה לפגוע בנו אנחנו פוגעים בו". נתניהו הוסיף: "ניסו לפגוע במטוסינו - לא מקובל עלינו. חיל האוויר פעל בדיוק ובמהירות והשמיד את מה שצריך להשמיד. אנחנו נמשיך לפעול במרחב ככל שדרוש כדי להגן על ביטחון ישראל".

על פי הדיווחים התקיפה הייתה מתואמת גם עם הרוסים הפועלים בסוריה כסיוע לצבאו של אסד. במיוחד לאור ביקורו של שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר