סערה ברשת

האם "אסיר עולם התורה" יצא בשאלה?

הרשת סוערת סביב תמונותיו של בחור חרדי שהיה מראשוני העצורים בגין עריקות וישב על כך בכלא, המוכיחות כי הוא "יצא בשאלה" - ודנה בשאלה: האם דרך המאבק הזו נכונה? (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מעצר. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בימים האחרונים מציפות את הרשת תמונות של בחור חרדי, תלמיד ישיבה שהתפרסם על-ידי 'הפלג הירושלמי' כ"אסיר עולם התורה" בשעה שהיה מראשוני העצורים בגין עריקות שכעת ככל-הנראה ולפי התמונות "יצא בשאלה".

אותו בחור, נעצר לפני למעלה משלוש שנים על-ידי המשטרה הצבאית ונאסר בכלא על כך שלא התייצב בלשכת הגיוס להסדיר את מעמדו כבן ישיבה, בעקבות כך נערכו הפגנות סוערות בכל ערי הארץ.

כעת, התיעוד הטוען כי הוא יצא בשאלה והפך לחילוני מעורר סערה ודיון ער בשאלה האם דרך המאבק של הפגנות וישיבה בכלא גורמת לתועלת או לנזק מוחלט.

רבים מוכיחים מהתיעוד בו נראה הבחור שבעבר חבש כובע וחליפה ונראה היה כחרדי לכל דבר וכיום הולך ללא כיפה וציצית ומתרועע במסיבות כי הישיבה בכלא מזיקה לבחור החרדי וכי בכל מצב יש להימנע ממנה.

"ההפגנות והמאסרים מביאים רק נזק רוחני ומקלקלים את הצעירים", טוען גורם חינוכי המזוהה עם הממסד הליטאי.

"מאמרים רבים נכתבו בעיתונות החרדית על האווירה הקלוקלת הקיימת בכלא המשחיתה את נפשו של הנער והנה כעת יש לנו את ההוכחה הניצחת לכך", מסביר הגורם.

מנגד, אחרים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי', מסבירים כי "להפך, דווקא התמונות הללו מוכיחות את נחיצות המאבק על נפשו של כל בחור ובחור. גם הצבא וגם הכלא מלאים במכשולות רוחניים ולכן צריך לעשות הכל על מנת שצעיר חרדי לא יגיע למקומות הללו בשום מצב גם אם איננו לומד תורה".

יצוין כי גורמים שונים מכחישים את העולה מן התמונות וטוענים כי הבחור כלל לא יצא בשאלה.

אנשי חינוך אומרים ל"כיכר השבת" כי "כמו בפרשת יהודה רבי, שוב ניתן לראות כי ה"גזירה" האמיתית היא גזירת הנשירה, ולהתנהלות הבריונית הזו אין שום השפעה על חינוך הבחורים ליראת שמים, ולהפך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר