בכיר במשטרה טוען

התנהגות מפגיני הפלג - "לצורך גיוס תרומות"

גורם בכיר במשטרת ישראל חושף את הסיבה לאיפוק הממושך היום מול שיבושי "הפלג": "המפגינים מחפשים סרטונים עם אלימות שוטרים לצורך גיוס תרומות בארצות הברית" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

במהלך הפגנות 'הפלג הירושלמי' היום (חמישי) בירושלים נעצרו עד כה כ-120 בני אדם, אך את המעצרים הללו ביצעו במשטרה רק לאחר מספר שעות בהן כל מרכז הבירה היה חסום.

באופן תמוה כוחות המשטרה הגדולים שידרו במשך זמן רב איפוק רב מול המפגינים המשבשים את חיי תושבי ירושלים, כזכור על רקע מעצרי עריקים משורותיהם. רק לקראת ערב החלו המעצרים ההמוניים, כשעשרות רבות ממפגיני 'הפלג' הועלו בזה אחר זה לתוך אוטובוסים שהוכנו לשם כך, בדרך לתאי המעצר.

הערב מספק גורם בכיר במשטרה הסבר מסויים לאיפוק המפתיע, ולדבריו שצוטטו בחדשות 2, החלטת המשטרה שלא לפנות בכוח את החסימות, נבעה בשל הרצון להימנע מעימותים אלימים עם המפגינים. מאחר והם "מחפשים סרטונים עם אלימות של שוטרים - לצורך גיוס תרומות בארצות הברית".

כידוע, חלק ניכר מהמימון לפעילות של 'הפלג הירושלמי' במאבקו נגד "גזירת הגיוס", מגיע מקהילות הקנאים בחו"ל, במרכזם חסידות סאטמר בראשות האדמו"ר רז"ל טייטלבוים.

הפלג חוסם את ירושלים, היום (צילום: קבוצת מדברים תקשורת)

לפני כשנה אף הוצבה בכניסה לבית המדרש של חסידות סאטמר בוויליאמסבורג עמדת התרמה למען "הצלת עולם התורה", אותה איישו אברכים ליטאים מ'הפלג'.

יצויין, כי בדקות האחרונות נמסר מטעם "הוועדה להצלת עולם התורה", כי "ציבור בני התורה שמחה היום שעות רבות ברחובות מרכזי הערים, קיבלו הוראה כעת לפנות את הצירים. ומי שברצונו להמשיך למחות שיתקדם לעבר מגרש הרוסים.

לדבריהם, "ציבור בני התורה ממושמע להוראות הוועדה, ועוזבים כעת את האיזור. הציר מתפנה בדקות אלו. ציבור בני התורה הוכיח את כוחו באמירה החד משמעית, כי דבר לא יעמוד בדרכם במלחמתם האמיתית והנחושה על קדושת ושלמות עולם התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר