הזליגה מסוריה

נתניהו: "אם פוגעים בנו - אנחנו מחזירים אש"

"אם פוגעים בנו אנו מחזירים אש. וזה לא לוקח הרבה זמן", כך אמר הערב נתניהו בתגובה לזליגת הירי מסוריה ותקיפת צה"ל כתגובה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק בעקבות הירי (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
רה"מ נתניהו. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (חמישי) לזליגת הירי מסוריה לישראל ולתקיפת צה"ל בתגובה, ואמר כי "אנחנו לא מקבלים זליגות, אם פוגעים בנו - אנו מחזירים אש. וזה לא לוקח הרבה זמן". נתניהו אמר את הדברים בטקס לציון 50 שנה לשליטה הישראלית בבקעת הירדן.

לדברי ראש הממשלה בטקס: "הבקעה היא חגורת מגן אסטרטגית עבור המדינה. אם אנחנו לא נהיה כאן, יהיו פה טהרן וחמאסטן".

תקיפה בסוריה שיוחסה לישראל, לפני מספר חודשים (ארכיון)

גם שר הביטחון שמבקר בוושינגטון התייחס לאירועים היום בגבול סוריה: "כל פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל תיתקל בתגובה נחושה, בדיוק כפי שצה"ל פעל לפני שעה קלה כשתקף בסוריה כתוצאה מזליגת הירי לרמת הגולן מוקדם יותר היום. אנו רואים במשטר אסד אחראי לכל מה שמתרחש משטחו, ואני מציע לא לבחון את הסבלנות ואת הקווים האדומים שלנו. אין לנו כוונה לעבור לסדר היום על כל ניסיון להפר את השקט ולפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל, כפי שקרה הבוקר בצפון".

כזכור, מוקדם יותר זוהתה נפילה של רקטה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כתגובה, תקף צה"ל את מקורות הירי. "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה. צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לנעשה בשטחו" נאמר בהודעת דובר צה"ל.

בעבר, נרשמו כבר כמה מקרים של ירי סורי שפגע בתוך שטחי ישראל, כאשר בחלק מהמקרים בחרה ישראל להשיב אש אל עבר מקורות הירי כדי ליצור הרתעה. בתחילת השבוע, השמידה ישראל סוללת טילי נ"מ סורית שירתה טיל לעבר מטוסים ישראלים שפעלו בשמי לבנון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר