צפו

הגר"ש עמאר תוקף את "תחקירי הכשרות"

הראשל"צ הגר"ש עמאר תוקף את תחקירי הכשרות נגד הרבנות ויוצא להגנת המשגיחים • "עד שמוצאים איזה מקום שאין משגיח. אבל משגיחים לא נמצאים כל הזמן" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם )

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר יוצא במתקפה נגד הטענות על מערך הכשרות של הרבנות הראשית לישראל ומחזק את ידי המשגיחים. בין היתר, מתייחס הרב לתחקירים שפורסמו לאחרונה נגד הכשרות ולהלשנות נגד עובדי המועצה הדתית ירושלים.

במהלך שיעורו השבועי אמר הגר"ש עמאר: "בזמן האחרון התחילו נגד הכשרות, אני מבין אותם, הם מרגישים את עצמם - כל מה שהם עושים לריק, עושים כל פעם סקר 90% זה רק שמודים, ואני אומר כמעט מאה אחוז שומרים כשרות".

הרב התייחס ל"כשרות אלטרנטיבית": "לא יודע מאיפה הביאו את המילים האלה. כשרות יש שולחן ערוך, כשרות יש אחת - של התורה. אבל כל מה שהם עושים לא עולה בידם, אולי אחוז אחד של אנשים מתוסכלים, רוב העולם לא.

הרב התייחס לתחקירים שפורסמו לאחרונה בכלי התקשורת ואמר: "אז מה התחילו לעשות עכשיו? המצאות חדשות. הולכים לחפש. עד שמוצאים איזה מקום שאין משגיח. אבל משגיחים לא נמצאים כל הזמן. משגיחים עושים מלאכתם נאמנה במסירות עם המשכורות הכי קטנות במשק, בושה מה הם מרוויחים, רוב המשגיחים, הם עובדים כי יש בהם יראת ה'".

"כמובן", הדגיש הרב, "יש גם אנשים לא הגונים. כמו בכל מקום. מצאו איזה אחד מרבבה ושניים ממיליון שהם לא בסדר. יכול להיות? אז מה יש? אפילו בין אנשי הביטחון לפעמים מוצאים אנשים שבגדו ומסרו מידע, אז מה? נהרוס הכל?".

הרב התבטא כי יש לשכור דוברים שיסבירו את פעילות הרבנות בכשרות: "שמעתי שיש מקומות, מוסדות אחרים, משקיעים בהסברה. ברבנות אין כמעט מי שיסביר. צריך להביא אנשים ולשלם, לא להשקיע יותר מדי. לעמוד ולהסביר בכדי למנוע את אותם הטעיות. הם מצליחים להכניס בלבול בציבור".

הרב עמאר התייחס לפרשה שפרצה בשנה שעברה במועצת הדתית בירושלים כאשר בכיריה נעצרו בחשד לשחיתות במערך הכשרות: "לא מזמן עשו במועצה הדתית של ירושלים, הלכו אנשי דלא מעלי, התלוננו במשטרה והפרקליטות ונציבות המדינה ומבקר המדינה, לא הניחו, נגד כמה אנשים, באו בצורה דרמטית ולקחו אנשים, אסרו אותם, נהיה רעש גדול. ב"ה לפני כמה חודשים הודיעו שרובם ככולם לא מצאו שום דבר. זה נס היה כבר התברר שאין כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר