המומחים הופתעו

פוטין: "בתורה כתוב שוויתור על שטחים הוא חטא גדול"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מהמנהיגים המשפיעים בעולם, הפתיע שורת מומחים ומובילי דעת קהל כשהסתמך על תורת היהודים כנימוק לחשיבות ההחזקה בשטחים גם בימינו • צפו בווידאו (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דבריו המפתיעים של נשיא רוסיה (צילום: מתוך ערוץ putin.life)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, השתתף לאחרונה במועדון הדיונים הרוסי "ולאדי", המקדם דיאלוג בין מנהיגים בנושאים שונים, ובתוך דבריו הסתמך על תורת היהודים.

בדיון שנסוב על מיקום הטכנולוגיה בעידן החדש, שאל המנחה לאור האצת התפתחויות הטכנולוגיה בזמננו, האם עדיין ישנה חשיבות לערכים הבסיסיים דוגמת "אדמה, טריטוריה, דמוגרפיה", והנשיא הרוסי השיב: "גם בעידן הטכנולוגי אנחנו רואים שוב ושוב עד כמה חשובים ערכים בסיסיים כאלו, שהם נצחיים. אין זה מקרה שבתורה כתוב שזה חטא גדול לוותר על שטחים".

"גם השטחים וגם העושר הקיים על כדור הארץ, עדיין נשארים הגורמים החשובים ביותר מאחר והם נצחיים. הגם שהגורם המדעי והטכנולוגיה תופסים עמדה מכרעת בתחום הביטחון הצבאי והמדיניות הבינלאומית, והכל קורה מהר מאוד - ואכן שינויים אלה הם בלתי הפיכים - הערכים הבסיסיים של האדם, כמו האדמה, יישארו לנצח", נימק פוטין.

דברי פוטין זכו להד תקשורתי רב ברוסיה, מאחר ומועדון הדיונים בו הם נאמרו נערך בעידוד הקרמלין, שודר על ידי ערוץ 'רוסיה 24' והופק כבר בפעם ה-14 על ידי סוכנות הידיעות הרוסית 'ריא נובוסטי'.

מאות מומחים מרוסיה ומרחבי העולם, בתחומים היסטוריה, פוליטיקה, כלכלה ויחסים בינלאומיים, שהשתתפו ב'פורום ולאדי', שמעו בקשב רב את עמדותיו המעניינות של הנשיא פוטין, שנחשב כיום לאחד מהמנהיגים המשפיעים בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר