יאסור חקירת ראש ממשלה

"החוק הצרפתי" מעורר סערה בקואליציה

גם בבית היהודי וגם בכולנו מבקשים זמן נוסף להתייעצויות לפני שהם יקראו להצביע בחוק של הליכוד האוסר חקירתו של ראש ממשלה מכהן. בשל כך הוחלט לא לאשר היום אף הצע"ח פרטית (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שקד בוויכוח עם ביטן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות חילוקי דעות עם שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי), הוחלט לא להביא היום (ראשון) שום הצעת חוק פרטית לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה.

להחלטה זו קדמו איומיו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) לבטל את כל הדיונים המתכוננים להיום בוועדה, וכן לא להביא לכנסת חוקים להצבעה במשך השבוע בו נפתח מושב הכנסת.

הרקע לחילוקי הדעות, הוא בקשתה של שקד לדחות את ההצבעה על החוק של ח"כ דודי אמסלם (הליכוד) האוסר לחקור ראש ממשלה מכהן. אף שאתמול הודיע אמסלם כי לחוק התווסף סעיף לקציבת כהונת ראש ממשלה, כפי שדרשו חלק מהשותפים הקואליציוניים, טוענת שקד כי צריך עוד שבוע.

במהלך העימות עם ביטן אמרה שקד: "לא הגענו לנוסח מוסכם ואנחנו רוצים לעשות דיון בסיעה. הדעות אצלנו חלוקות", וביטם השיב לה כי היא תוקעת מקל בגלגלים בכוונה.

יצויין, כי היום היה אמור לעלות לדיון בוועדת השרים חוק חשוב עבור הבית היהודי, שיבטל את איסור הכניסה לצפון השומרון, אזור שהוא שטח צבאי סגור מאז יישום תוכנית ההתנתקות, ואת זה ניסו בליכוד לנצל כדי להעביר את החוק של אמסלם עוד היום.

אך לא רק בבית היהודי, גם בסיעת 'כולנו' הדעות חלוקות באשר לחוק זה, והיא מבקשת שבוע נוסף ל"התייעצויות". ח"כ רחל עזריה צייצה: "הצעת החוק היא פגיעה בשלטון החוק ומעמידה את ראש הממשלה מעל החוק. החוק מעביר מבסר לציבור של לגיטמציה לשחיתות. אתקשה לתמוך בחוק זה".

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "בשנים האחרונות היו כמה מקרים בהם ראשי ממשלה היו טרודים בחקירות שנפתחו נגדם בשל עבירות שונות, לעתים אף בעניינים שהתרחשו עוד בטרם החלו לכהן. כדי להימנע מכך מוצע לקבוע כי ככלל, לא ייחקר ראש הממשלה באזהרה במהלך תקופת כהונתו. לעיקרון זה יהיו שני סייגים. ראשית, ניתן יהיה לחקור אותו בעבירות חמורות במיוחד. שנית, ניתן יהיה לחקור אותו גם בעבירות אחרות, אם ההימנעות מחקירה במהלך תקופת הכהונה עלולה לגרום נזק ביטחוני או נזק כלכלי משמעותי, ועל כן יש דחיפות בקיומה גם במהלך הכהונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר