ללא בית המשפט

עשרת פעילי להב"ה שנעצרו שוחררו לביתם

עשרת פעילי להב"ה שנעצרו - שוחררו בתחנת המשטרה ללא שהובאו לבית המשפט. בנצי גופשטיין עצמו יובא לבית המשפט סמוך לשעה 15:30 לדיון בהארכת מעצרו (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
גופשטיין באחד המעצרים הקודמים (צילום: דור קדמי, פלאש 90)

עשרת פעילי להב"ה שנעצרו הבוקר (ראשון) שוחררו בתחנת המשטרה. יו"ר הארגון בנצי גופשטיין יובא בשעה 15:30 לבית משפט השלום בירושלים לדיון בעניינו.

כזכור, כוחות משטרה של ימ"ר ש"י פשטו הלילה (ראשון) על מספר בתים של פעילים בארגון להב"ה ביישוב איתמר שבשומרון וביצעו מעצרים. 14 פעילים עוכבו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה - וכן גם יו"ר הארגון בנצי גופשטיין. הפעילים חשודים בעבירת איומים על ערבים על רקע התבוללות.

עו"ד איתמר בן גביר פרקליטו של גופשטיין מסר בתגובה לשחרור המוקדם כי: "ברור שהבאת גופשטיין לדיון נעשית לצורכי ראווה ועל מנת שיהיה למשטרה מה לענות לבגץ. אין שום היגיון מדוע לשחרר את הפעילים בתחנה ולהביא דווקא אותו לדיון כאשר כולם נעצרו בחשד לאותה עבירה ונתון זה מלמד יותר מכל על שיקולי משטרת ישראל".

מוקדם יותר טען עו"ד איתמר בן גביר כי בעוד שבועיים אמורה המשטרה למסור את תגובתה לעתירה של הרפורמים שמפעילים לחץ ודורשים להעמיד את גופשטיין ולהב"ה לדין.

"לא מן הנמנע שכחלק מהלחץ של אנשי השמאל הקיצוני המשטרה משמשת כעושה דברם, מיישרת קו ועוצרת פעילי להב"ה במעצר ראוותני מבלי לטרוח לזמנם לחקירה", אומר עו"ד בן גביר.

במשטרה מסרו לאחר המעצרים כי "בלשי יחידה מרכזית של משטרת ישראל פשטו הלילה על בתיהם של 15 חשודים באזור ירושלים, מרכז, דרום ויו"ש כשבידיהם צווי חיפוש ומעצר. הבלשים ביצעו חיפוש בבתי החשודים, אספו ממצאים ועיכבו / עצרו 15 חשודים שהובאו לחקירה ביחידה המרכזית בחשד לעבירות איומים.

"במהלך התקופה האחרונה התמודדה המשטרה, בשיתוף שירות הביטחון, עם מספר אירועים של תקיפות והתנכלויות לבני מיעוטים בירושלים על ידי פעילי ארגון להב"ה וזאת על רקע סוגיית ההתבוללות. בתוך כך, זוהו גם ניסיונות מצד חברי הארגון להרחיב את פעילותו.

"ההחלטה על קיום חקירת המשטרה ועיכוב/מעצר הפעילים נועדה לגדוע את התופעה ולמנוע את המשכיותה, במקביל למניעת הקצנה מצד פעילות חברי הארגון ולפגוע באחר על רקע לאומני גזעני. משטרת ישראל תפעל בכל מקום בו עבריינים לוקחים את החוק לידיים, מאיימים, סוחטים ופועלים באלימות מכל סיבה שהיא לשם שמירה על שגרת החיים התקינה

"הפרשה החלה בחקירה סמויה ומורכבת שהובילה לחשיפת פעילות מאורגנת, מתוכננת ומתוזמנת שבוצעה, עפ"י החשד, על ידי החשודים המוכרים כחברים בארגון להב"ה ופועלים למניעת 'התבוללות'.

"כאמור, במבצע מורכב שבוצע הלילה במהלכו פעלו כוחות משטרה בו זמנית במספר מקומות בארץ הגיעו החוקרים לבתיהם של 15 חשודים, ביצעו חיפושים וחלקם עוכבו/ נעצרו. כלל החשודים הובאו לחקירה ביחידה המרכזית, ובהמשך יוחלט מי מהם יובא בפני בית המשפט לדיון בעניינו. החקירה נמשכת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר