פורץ דרך: מערכת הגברה בטכנולוגיה חדשנית

לא בכול יום מתחדשים מוצרים בתחום הסאונד וההגברה, יצאנו לבדוק את מערכת ההגברה מהדור החדש לבדיקה וסקירה מקצועית. נעים להכיר: TRX Audio - תגבירו את הקצב (MEN, שיווקי)

אסף מגידו | מקודם |
הגיע הזמן לטכנולוגיה חדשנית. אילוסטרציה (צילום: יחצ)

אם אתם אוהבים מוסיקה, ברמה גבוהה, או סתם מתעניינים לרכוש ציוד הגברה לשימוש אישי או מקצועי, כדאי שתכירו את המערכת פורצת דרך, החדשה של חברת TRX Audio, דגם Pavilion, בטכנולוגיית line-array.

לקחנו את המערכת לבדיקה מקצועית ומעמיקה אצל טכנאי הסאונד יואב כהן:

עומד למבחן

היום נבחן מוצר מעניין וחדשני מאוד, TRX PAVILION המוצר הוא מערכת הגברה מקצועית בעלת 7 אלמנטים של סאונד, סאב 8" ועוד שישה טוויטרים בגודל 2.75" שממוקמים בזוויות שונות על סוג של עמוד הגברה (line-array) שמחובר ליחידה המרכזית שבה נמצא הסאב.

ביחידה המרכזית נמצא גם המגבר הפועל באמצעות מגבר CLASS-D, מיקסר מובנה עם 2 כניסות למיקרופון, 2 כניסות סטריאו, 16 אפקטים דיגיטליים לשירה, וכמובן כל בקרי השליטה.

מיקסר מובנה עם 2 כניסות למיקרופון. צילום: יחצ

המערכת נראית מרשימה מאוד בתמונות ,עכשיו רק נותר לבחון אותה באמת.

פתיחת האריזה והרכבה:

בפתיחת הקרטון אנו רואים שישנן שתי חבילות בפנים, אחת מוארכת (עמוד ההגברה line-array) ואחת ריבועית וגדולה (הסאב + מיקסר מובנה).

חבילת עמוד ההגברה line-array כולל 2 יחידות הנמצאות בתוך תיק ייעודי נוח לנשיאה, יחידה אחת בעלת 6 טוויטרים שמכוונים לכיוונים שונים ויחידת דמה שאינה בעלת אלמנטים אלא נועדה להגביה את לפיזור מקסימלי של הסאונד.

שתיהן מתחברות ליחידה המרכזית שגם כן מעוצבת בטוב טעם עם קווים חדים ונקיים ,היחידה בעלת סאב 8" שממוקם בחזית ,בפאה העליונה אנו רואים בקרת שליטה על הערוצים והאפקטים, חוגת שינוי מצבי השמעה DSP , ידית נשיאה ומסילת מתכת שאליה אמור להתחבר לנו עמוד ההגברה.

מאחור ישנם את כל החיבורים שתי יציאות XLR/PL למיקרופונים, יציאת סטריאו כפולה PL , יציאת סטריאו PL AUX, כפתור BLUETOOTH LINE , כפתור STEREO/MONO, וכמובן יציאת XLR לעוד רמקול אם נחשוק בכך, כמו כן גם יציאה סטנדרטית לחשמל וכפתור ON/OFF.

החיבור של עבוד ההגברה מתבצע באמצעות מגנטים הממוקמים במסילות שנמצאות על העמוד והן על היחידה המרכזית, החיבור מתבצע בקלות יחסית, פשוט מחליקים את מסילת יחידת הדמה למסילה שממוקמת על היחידה המרכזית, לאחר מכן מרכיבים באותה צורה את עמוד ההגברה שלנו על יחידת הדמה.

יש לומר שניתר לחבר את עמוד ההגברה line-array ישירות ליחידה המרכזית גם ללא יחידת הדמה.

כשכל המערכת חוברה לראשונה המחזה שנגלה לענינו היה מרשים מאוד, המערכת מגיעה לגובה של יותר משני מטרים (2.03 ליתר דיוק) ,והעיצוב הכללי נראה רובוטי וחדשני מאוד הזוויות החדות בחזית המערכת כולה תורמות מאוד למראה המעניין של המערכת.

מערכת ההגברה. צילום: יחצ

הדלקה/השמעה, כיוון והתרשמות ראשונית:

מיד כשנדלקה הנורה הכחולה בחזית המערכת הציפיות שלי עלו לשמים כתזכורת ממוצרי ה-TRX AUDIO האחרים שבחנתי, הדבר הראשון שחיברתי היה BLUETOOTH למכשיר סלולרי, כמובן שלאחר מכן השתמשתי גם בחיבורים האחרים PLAUX.

החיבור התבצע במהירות וללא תקלות ומיד התחלתי להשמיע מוזיקה, בתחילה בעוצמה נמוכה ומתונה ולאחר מכן גם בעוצמות גבוהות מאוד בכל מני סוגים שונים וז'אנרים שונים,

כמובן כמו תמיד מומלץ מאוד להשתמש רק בקבצים באיכות גבוהה כדי למקסם את הרמקול או המערכת שיש בידנו.

מיד מבחינים שמשהו שונה בסאונד, הפיזור אינו מתבצע באופן שבלוני כמו ברמקול סטנדרטי אלא מתפזר לכל עבר אבל שומר על אחדותו ואיכותו, הצלילים הנמוכים המופקים מן הסאב נשמעים בצורה מצוינת ואינם עוקצניים או רועדים , אך עם זאת כשהשמעתי מוזיקה אלקטרונית עם BPM גבוה משמעותית ניתר הסאב לפעולה ותפקד באופן מעורר כבוד עם כל צליל שהנחתתי עליו.

עם כל הכבוד לסאב וליחידה המרכזית (כבודם במקומם מונח) ההברקה במערכת זו היא עם הצלילים הגבוהים המושמעים דרך עמוד ההגברה החדשני line-array של TRX AUDIO הצלילים נשמעים כאילו מגיעים מכל עבר והם ברורים וחדים ויחד עם זאת אינם צורמים וטורדניים, מספר הטוויטרים הגבוה (6) תורם לכך שהצלילים הגבוהים אינם מחווירים או נחלשים בעצמתם לעומת הסאב , ושומרים על סאונד בהיר ונקי מאוד לכל אורך הדרך.

אחרי כיוון קל של הסאונד התוצאה הסופית הייתה קרובה מאוד למושלמת מבחינת סאונד, העיצוב תורם מאוד להפרדת הצלילים ושמיעת כל צליל יחידני במדויק.

ההרמוניה בין הסאב ביחידה המרכזית לבין עמוד ההגברה מתבצעת בצורה מופלאה, כל צליל שומר על יציבותו לכל אורך הדרך ואינו מושפע מצלילים אחרים המופקים מאותה המערכת, כך אנו מקבלים צלילים חפים מזיופים ומדוייקים להפליא.

נתונים טכניים:

דגם: Pavilion
עוצמה: 700 וואט
אלמנטים: (וופ'ר) 8 אינצ' + (טוויטר*6 ) 2.75"
הגנה (לימיטר): יש (דיגיטלי)
כניסות - XLRPL *2 , STEREO PL, AUX*1
קישוריות - BLUETOOTH
משקל כולל: 17.5 ק"ג
הספק: 600W

מטרות ושימושים במערכת Pavilion

מערכת הגברה Pavilion TRX Audio, היא מודולרית רב שימושית. היא יכולה לשמש כמערכת הגברה ביתית, לסלון או לחדר. בפן המקצועי, המערכת יכולה לשמש כמערכת הגברה לכנסים, אירועים קטנים של עד 120 איש, ואף ל-200 איש אם תשתמשו ב-2 סטים.

כמובן שהיא יכולה "להרעיד" סטודיו וכדומה, ויכולה להוות פתרון נהדר עבור מסעדות.

מסקנות

את מה שאני חושב על הסאונד שהמערכת הזו מפיקה כבר אמרתי:

הסאונד ממש עוטף את כל החדר פיזור הסאונד המהפכני שמתבצע באמצעות עמוד ההגברה LINE ARRAY גורם לכך שנשמע כל צליל ברור וחד לא משנה היכן נעמוד בחדר.

התרשמתי במיוחד מהצלילים הגבוהים שנשמעים חמים מאוד ומגיעים לכל פינה, בעזרת 6 טוויטרים של 2.75" מצליחה מערכת זו להפיק צלילים שהרבה רמקולים מוצלחים אחרים אינם מסוגלים להפיק.

המחיר אינו גבוה יחסית לרמקול ברמתו , ברמת עלות מול תועלת זוהי מערכת שעונה על כל הציפיות ואף יותר מכך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר