על רקע התחזקות הימין

נשיא הפרלמנט האירופי: "אנו מודאגים מאוד שיהודים לא חשים כאן בטוחים"

במפגן הצדעה מרשים שערך נשיא הפרלמנט האירופי בבית האיחוד האירופי בבריסל, התבטא גם סגנו באופן חם ביותר: "גדולי עולם, כגון רש"י, העשירו את העולם" (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילומים: סטודיו 'וולפוני' בריסל)

"חיזוק זהותו של עם ישראל חשובה מאוד היום יותר מתמיד לאור ההתפתחויות ביבשת אירופה ותורם רבות לדו שיח בין דתות ועמים שיאפשר קיום מצוות הדת ללא הפרעה ומלחמה ללא פשרות בקיצוניות ובאנטישמיות" – כך אמר נשיא הפרלמנט האירופי מר אנטוני טייאני במפגן הצדעה מרשים שיזם לספרו של נשיא 'ועידת רבני אירופה' הגר"פ גולדשמידט במסגרת ההשקה הרשמית בספריה של הפרלמנט האירופאי בבית האיחוד האירופי בבריסל.

טייאני הוסיף כי "הקהילה היהודית וההיסטוריה היהודית הם חלק חשוב של ההיסטוריה האירופאית. בזמנים הלא פשוטים הללו חשוב לחזק זהות בהסברה הנאותה וברמה הנדרשת כפי שעשה הרב פנחס גולדשמידט. בלעדיה יהיה קשה יותר לפתוח דלתות שונות. בלעדיה לעמים שונים יהיה קשה יותר לנהל דו שיח. אני מודה לרב פנחס גולדשמידט על ביקורו בפרלמנט האירופאי ועל ההצגה של ספרו".

בספרו של הגר"פ גולדשמידט –'לקהילה ולעולם' - אסופת מאמרים שכתב על הזהות היהודית ועמדת היהדות הנאמנה על חשיבות קיום מצוות הדת והזכויות הדתיות ובמכלול הנושאים העומדים על הפרק באירופה שהתפרסמו בכלי התקשורת הגדולים ביותר באירופה ארה"ב וישראל ונאומים שנשא הרב במגוון אירועים בינלאומיים. לראשונה הוצג הספר ב'ועידת רבני אירופה' שהתקיימה לפני כחודשיים באמסטרדם שם נחשף אליו טייאני שביקש לקיים טקס השקה והצדעה בספריה הרשמית של הפרלמנט האירופי.

הגר"פ גולדשמידט אמר כי "בימים הללו המדירים שינה לא רק באירופה אלא בעולם כולו, חשוב מאוד וכבוד עבורי ועבור הקהילה היהודית להציג את ספרי לפרלמנט האירופאי. כולנו, גם הקהילה היהודית וגם ראשי איחוד האירופאי נושאים באחריות קולקטיבית על המלחמה בקיצוניות ועל רמת הסובלנות וכבוד הדדי בקהילה האירופאית. אני מקווה שספרי יהווה תוספת חיובית לדו שיח המתקיים בינינו על אף כל הקשיים שאנחנו פוגשים בחלק ממדינות אירופה כאשר יבינו יותר על הזהות היהודית, חשיבותם הקריטית עבורנו של מצוות הדת והזכויות הדתיות של העם היהודי. אני בטוח שביחד אנחנו חזקים מספיק כדי לתת דחיפה להחלטות רציניות וחשובות לשלום ולהסכמה בציבור ולהדוף יחד את המתקפות על הקהילה היהודית הנובעות בין השאר גם מחוסר ידע".

סגן הנשיא הראשון של הפרלמנט האירופאי מר פרנץ טימרמנס אמר: "היו רק תקופות נדירות בהיסטוריה של אירופה שבהם הקהילה היהודית יכלה לחיות בלי איומים, לקיים את דתם וללמוד מה שהם רצו חופשי. הרבה פעמים קהילות יהודיות סבלו רדיפות, גירושים ופוגרומים, ואף על פי כן אנשים דגולים כגון רש״י העשירו את העולם ותרמו את חלקם בהתפתחותה של אירופה בכל המישורים".

טימרמנס הוסיף כי הוא מאוד מודאג, "לא רק ליהודים אלא לכלל אירופה, מכך שיותר ויותר יהודים כבר לא מרגישים את עצמם בטוח באירופה ושוקלים לעזוב אותה'; אני מודה מאוד לרב פנחס גולדשמידט על עבודתו ללא לאות בבניית עתידה של אירופה – עתיד שבו אנו נחיה ביחד בכבוד הדדי בחופש ושלום".

באירוע השתתפו גם בכירי האיחוד האירופי ו'ועידת רבני אירופה', בהם רבה של בלגיה, נציג הועידה במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי, ראשי קרן 'מתנאל' ו'חולי"א' אלברט וג'ואל אפללו, חברי פרלמנט, ראשי הקהילות היהודיות וארגונים יהודיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר