"מהלך מתבקש"

דיווח: "חיל האוויר האמריקני נערך להתחמשות גרעינית"

חיל האוויר האמריקני נערך להתחמשות עם נשק גרעיני בכוננות לתגובה מיידית של עד 24 שעות, כך מדווח המגזין הביטחוני 'Defense One', זאת בצל איומי צפון קוריאה (צבא)

B-52 (צילום: שאטרסטוק)

לראשונה מאז תום המלחמה הקרה ב-1991, חיל האוויר האמריקני נערך להתחמשות עם נשק גרעיני בכוננות לתגובה מיידית של עד 24 שעות, כך מדווח הלילה (שני) המגזין הביטחוני "Defense One".

לפי הדיווח, מסלולי ההמראה הארוכים בבסיס יארחו בקרוב את המפציצים מדגם B-52, חמושים בנשק גרעיני ומוכנים לשעת פקודה, זאת לאחר כמעט 30 שנים של רגיעה.

ראש המטה בחיל האוויר האמריקני, הגנרל דייוויד גולדפיין, אמר בביקורו בבסיס בארקסדייל שבמדינת לואיזיאנה כי הוא אינו רואה זאת כשלב מקדים לאירוע מסוים.

לדבריו, "מדובר במהלך מתבקש לנוכח המציאות הביטחונית בעולם. כך אנחנו מוודאים את המוכנות שלנו לכל אשר יבוא".

בכירים במערכת הביטחון בהם גולדפיין הדגישו כי הפקודה טרם ניתנה אך ההכנות לחימוש המטוסים נמצאות בשיאן.

יצוין כי במידה ותהיה הוראה לתגובה גרעינית, ראש הפיקוד האסטרטגי, הגנרל ג'ון הייטן, האחראי על הארסנל הגרעיני או מפקדת הפיקוד הצפוני של הצבא האמריקני, לורי רובינסון, האמונה על ביטחונה של צפון אמריקה - הם יהיו אלו שיורו על התקיפה.

ההחלטה אם להכשיר את המפציצים לכוננות מלאה תקבע במידה והמתיחות עם צפון קוריאה תסלים.

גולדפיין אמר לקציני המטה במהלך ביקוריו בבסיסי חיל האוויר כי "ביצוע משימות על הצד הטוב ביותר מעולם לא היה חשוב יותר. יש בעולם שחקנים משמעותיים עם יכולת גרעינית". לדברי גולדפיין "ההרתעה מתבססת על שני דברים: איך תיראה התגובה שלנו ואם הצד השני מודע לרמת המוכנות שלנו".

בנתיים, הבסיס בבארקסדייל כבר עבר שדרוגים שונים לקראתם להגעתם של המפציצים. כך למשל מבני הבטון הישנים שניצבים סמוך למסלולי ההמראה שופצו ויותר מ-100 מיטות הוצבו בתוך המבנים עבור אנשי צוות,וכן נבנו גם חדרי מנוחה ופנאי לחיילים.

בשבועות הקרובים יגיעו למסלול 2 מטוסי הפיקוד הגרעיני: מטוסי E-4B ו-E-6B שיהיו כפופים לפיקוד ולמזכיר ההגנה בעצמו, במקרה של מלחמה גרעינית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר