התנהלות בעייתית

המפקד הבכיר שהחזיק נשק מוחרם - הושעה

מפקד זרוע היבשה האלוף קובי ברק השעה באישור הרמטכ"ל לשבועיים את מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין האיסוף הקרבי הראשי, תא"ל מרדכי כהנא בשל התנהלות בעייתית (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
תא"ל מרדכי כהנא (צילום: דובר צה"ל)

קצין בכיר שהחביא אצלו ציוד שהחרים מחמאס, שלא על פי הנהלים הושעה לשבועיים מתפקידו.

דובר צה"ל מסר כי היום (ב') השעה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, את מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין האיסוף הקרבי הראשי, תא"ל מרדכי כהנא מתפקידו למשך 14 ימים. ההחלטה אושרה על-ידי הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט.

ההשעיה היא בעקבות חקירת מצ"ח בעניינו של הקצין, בה עלו חשדות לכך שקיבל והחזיק לאורך תקופה ממושכת, באופן בלתי תקין, ציוד צבאי וציוד אזרחי. חקירת המצ״ח בעניין נמשכת ובהתאם להתפתחויות בה יתקבלו החלטות בעניינו של הקצין.

הקצין הבכיר החזיק במכולה פרטית בבסיס רובה קלצ'ניקוב, אקדח, אמצעים לראיית לילה וכדורים, והיא הועברה מבסיס אחד שבו הוא שירת לבסיס אחר. הוא שיפר, חידש והשמיש את הנשק למטרותיו שלו – ואז הסתיר אותו וביקש מנהגו להחביאו. לפחות רובה הקלצ'ניקוב הוא כנראה נשק שנלקח כשלל בקרבות, וכנראה שימש את חמאס.

במכולה שבה הסתיר הקצין הבכיר את הציוד נמצאו גם מכשירי חשמל כגון טלוויזיה ומכונת כביסה. הסנגור הצבאי הראשי אל"מ רן כהן וסגן אריאל חברון, המייצגים את הקצין מטעם הסנגוריה הצבאית, מסרו בתגובה: "תא"ל מרדכי כהנא משרת בצה"ל 28 שנים, רובן ככולן כלוחם וכמפקד בשדה הקרב בכל המערכות מאז מבצע 'חומת מגן'. מאז שנפתחה החקירה בעניינו, שיתף פעולה באופן מלא עם החוקרים והשיב לכל השאלות שהוצגו לו. תא"ל כהנא סבור שיש למצות את החקירה עד תום ולאפשר לרשויות האכיפה בצה"ל לקבל את החלטותיהן בעניינו ולכן מקבל את החלטתו של מפקד זרוע היבשה להשעותו לפרק זמן קצר".

עוד מסרו כי "בראייתו, נטילת אחריות אישית של מפקד בצה"ל אינה בגדר סיסמה ריקה וכך ינהג אם יימצא כי נפלו פגמים או ליקויים בהתנהלותו. מהמידע שברשותנו, אין בחשדות המיוחסים לתא"ל כהנא היבטים פליליים ולפיכך ראוי לסיים בהקדם את החקירה ולפזר את העננה הכבדה שמעל ראשו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר