רק לקנא

הצעירים המוסלמים זכאים לחתונת פאר בחינם

שלטונות קטאר מספקים לצעירים אולמות חתונה מפוארים - כולל תאורה, רמקולים, מסכי ענק ואפילו חדר לחתן ולכלה - בחינם. לזוג נותר רק להחליט אם לבחור בבופה פתוח (מענין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
צעירים קטארים. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בקטאר, האמירות העשירה שעל גבול המפרץ הפרסי, הוחלט לאחרונה לצאת נגד התופעה שעבור הפקת חתונה, אירוע שנמשך שעות ספורות בלבד, אנשים מבזבזים כספים כה רבים.

במטרה לסייע לזוגות הצעירים העומדים להתחתן, נקט האמיר תמים בן חמד אל-תאני בדרך ייחודית למדי: הוא הורה להקים אולמות אירועים שבהם ייערכו חתונות בחינם לחלוטין.

לשמחתם של הצעירים והוריהם, בעקבות כך המדינה העשירה אכן החלה לממן את תשלומי אולם האירועים, קבלת הפנים למוזמנים, האוכל, השתייה ואף את ההכנות המקדימות דוגמת תספורת ואיפור.

יצויין, כי דווקא במדינות המזרח התיכון, הצעד הייחודי הזה בו נקט השלטון הקטארי נצרך במיוחד, בשל העובדה כי בפני הגברים המוסלמים שעומדים להתחתן ניצב קושי כספי גדול מאוד מאחר והם צריכים לשלם "מוהר" למשפחת הכלה כדי שיסכימו שתתחתן.

ובעקבות החלטת השליט, התקשורת הערבית מלאה בכותרות כמו "שמחות קטאר - אולמות חמישה כוכבים בחינם לחתונות", של העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד". בכתבה זו מפורטים חלק מהעלויות: השכרת אולם אירועים בקטאר עשויה להגיע אף ל-100 אלף ריאל קטארי (כ-27 אלף דולר), אוהל חתונה פרטי עולה יותר מ-80 אלף ריאל (כ-22 אלף דולר).

"כד להקל על העול של הצעירים הרווקים, ששיעורם עומד על 30 אחוזים מהאזרחים, הקימה המדינה אולמות שמחה בחינם ברמה של חמישה כוכבים מבחינת השירות והציוד. כל צעיר יכול להשתמש בהם בתנאי שמדובר בנישואיו הראשונים ושהכלה היא קטארית".

"מתחם אולמות האירועים שנבנה על ידי הרשויות הקטאריות מכיל חמישה אולמות שבכל אחד מהם תפוסה של 500 בני אדם, וקיימת אפשרות להרחיב את האולמות כדי שיכילו אפילו 2,500 אורחים", נכתב בעיתון הערבי.

הפאר הקטארי (צילום: shutterstock)

ואיך זה עובד בפועל? "החתן משלם סכום סמלי כדמי ביטוח ואז מקבל אותו בחזרה", תיאר סאלם אל-ראלי, בן משפחתו של חתן שהשתמש לאחרונה בשירותיה של המדינה. מוחסין אל-ג'אסם הוסיף, כי "האולמות המפוארים שסיפקה המדינה לזוגות הצעירים הקלו על החתן ועל הכלה. כוללים את כל הציוד הנדרש בין שתאורה, רמקולים, מסכי ענק ואפילו חדר לחתן ולכלה שהוא בבחינת אגף ברמה של חמישה כוכבים. על החתן רק לקבוע את מועד החתונה ואת סוג ארוחת הערב שהוא רוצה - בשר שנשחט או בופה פתוח".

לפי הסקירה המרתקת, "אולמות האירועים שנבנו על ידי המדינה אובזרו באמצעים ובטכנולוגיות החדישות ביותר - הן מבחינת שמע והן מבחינה חזותית. גם את הכלות הקטאריות דאגו לפנק עם אגף מיוחד באולמות שכולל חדר שינה, מטבח, חדר שירות, מים וציוד להתארגנות לחתונה ובכלל כל מה שכלה צריכה לקראת יומה הגדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר