כך נשיא קבוצת הכדורגל מחה על האנטישמיות של אוהדיה

בעקבות המעשה של אוהדי קבוצת לאציו האיטלקית, יצאו בכירים מהכדורגל האיטלקי בשורת צעדי מחאה כנגד האוהדים. "יהודים, יש לכם אחים" כתב נשיא המועדון (עולם)

(צילום: Roberto Vicario)

נשיא קבוצת הכדורגל האיטלקית סוצ'ייטה ספורטיבה לאציו, הגיע לביקור בבית הכנסת היהודי ברומא שם הניח זר עליו כתב "יהודים, יש לכם אחים" - זאת בתגובה למקרה המביש שבו אוהדי הקבוצה ביזו את זכרה של היהודיה המפורסמת אנה פרנק.

כזכור, במשחק כדורגל שהתקיים באיטליה הפיצו אוהדיה של קבוצת לאציו מדבקות של אנה פרנק היהודיה שנספתה בשואה כשעל גופה מדיה של הקבוצה היריבה, הסיפור המכוער חולל סערה בארץ המגף והיום יצא נשיא המועדון קלאודיו לוליטו כשהוא מלווה בשניים משחקניה הבולטים של הקבוצה וואלאס ופליפה אנדרסון לביקור בבית הכנסת היהודי ברומא כאות מחאה על התנהגותם המבישה של אוהדי קבוצתו ובכדי לחלוק כבוד לזכרם של כל קורבנות השואה.

בביקורו אמר כי הגיע בכדי להביע התנגדות נחרצת לגזענות ולאנטישמיות בכל צורה שהיא, וסיפר על התכנית שלו לשלוח בכל שנה 200 מאוהדי הקבוצה למסע במחנה האושוויץ הידוע לשמצה כדי שילמדו על הזוועות שנגרמו על ידי האנטישמיות. בזר הפרחים אותו הביא כאות כבוד כתב יהודים, יש לכם אחים.

אנטוניו טג'אני, ראש הפרלמנט האירופי הוציא אף הוא הודעת גינוי בה תקף את אוהדי לאציו. לדבריו "השימוש בתמונה של אנה פרנק הוא פגיעה בהרבה מאוד אנשים, ונושא מטריד מאוד. הקהילה היהודית היא חלק מהאומה האירופית. אני גאה שיש לנו אזרחים יהודים".

בהתאחדות הכדורגל האיטלקית החליטו אף הם לעשות מעשה, וקבעו כי במשחקי הליגה שייערכו בסוף השבוע ברחבי המדינה, תוקרא פסקה מיומנה של פרנק לפני שריקת הפתיחה של המשחק, צעד שלדעתם יגביר את זכרון השואה

כמו כן, הודיעה ההתאחדות כי בכל משחקי הליגות באיטליה, וכן בליגות הנוער ובליגות החובבניות, יעמדו השחקנים והאוהדים לדקה דומיה טרם המשחק לזכרה של אנה פרנק ולזכר כל אותם היהודים שנספו בשואה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר