"הגדרת היסוד שלי"

מאות נשים חילוניות יזהרו מלחלל את השבת

"השבת נשמעה לי תמיד משהו מלא באיסורים", מתארת אחת האימהות החילוניות שתשתתף מחרתיים בפרויקט "השבת העולמית" - שכמובן הופתעה כשגילתה כמה טעתה (יהדות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

בשבת הקרובה, צפויות כ-300 נשים חילוניות להוביל את... אירועי "השבת העולמית", במסגרתה הן ישמרו שבת - חלקן בפעם הראשונה בחייהן או בפעם היחידה בשנה.

שמרית שלומוביץ'-שטיין, תושבת גבעתיים ואם לשלושה, מסבירה בראיון ל-ynet: "לפרויקט 'השבת העולמית נחשפתי לפני שלוש שנים. משפחתי ואני שמרנו את השבת העולמית בשנתיים האחרונות ונעשה זאת גם בשבת הקרובה. זו השבת היחידה בשנה שאנחנו שומרים. בנותיי מספרות שהן מחכות לשבת הזו כל השנה. ביום שישי בבוקר אנחנו אופות חלות ומבשלות את הארוחות יחד".

כמו בפרויקט-האם העולמי, JWRP ("פרויקט הרנסנס היהודי-נשי" שזכה גם לכינוי "תגלית לאימהות"), גם בישראל ההצטרפות דורשת תנאי סף: ללא רקע דתי-קהילתי. לדברי שלומית, "במסע הייתה זו הפעם הראשונה בחיי ששמרתי שבת. זו הייתה חוויה שקשה לתאר. ועוד בירושלים! לא ביקשו מאתנו לשמור שבת, אבל זה זרם מאליו".

"המשפחה שלי היא חילונית, אבל מאוד יהודית. השבת נשמעה לי תמיד משהו שמלא באיסורים. אי אפשר לעשות שום דבר. אחרי שהתנסיתי, הבנתי שבעצם זה הזמן היחיד שמותר לי להיות בשקט עם עצמי, עם המשפחה שלי", היא מתארת.

כששואלים אותה לשם מה הצטרפה למסע, היא אומרת: "כי אני אמא, יהודייה וישראלית. אלו הגדרות היסוד שלי. מלבד זאת, אני אוהבת אנשים, סקרנית, הרפתקנית ורוצה להשפיע".

"כשחזרתי מהמסע הייתי בטוחה שאשמור שבת. אבל זה לא כל כך פשוט בקונטקסט המשפחתי והחברתי, במקום שבו אנחנו גרים. השבת העולמית נותנת לי מעין לגיטימציה, ואני לוקחת אותה בשתי ידיים".

כבר כחודשיים שב"אמהות עם מהות" - הקהילה שאליה הן משתייכות נשים האלו - עובדים במרץ על תכנון והוצאה לפועל של אירועים רבים ומגוונים לכבוד "השבת העולמית", שתסתיים במוצאי שבת, "ללא חילול שבת, כמובן", כדבריהן.

הפעילות תתבטא בין השאר, בכך שנשים יבשלו סעודות לשבת בהוסטל לנוער בסיכון ויארחו חיילים בודדים לסעודת שבת בתל אביב, אחרות יערכו סעודה שלישית והבדלה מוסיקלית בכוכב יאיר, בפתח תקווה תיערך הפרשת חלה בחסות אשת ראש העיר איציק ברוורמן שהכנסותיה קודש לתרומה, וכן פעילות עם עולים חדשים. כמו כן, יתקיימו "טקסי קידוש" מצד חברות הקהילה לשכניהן לרחוב או לבניין, ביוזמה פרטית.

עוד קודם, הערב ייערך אירוע השיא שלהן. זה יקרה במרכז "אש התורה" הסמוך לכותל המערבי, עוד מקום שספק אם רובן ביקרו בו עד כה, למרות היותן ישראליות ויהודיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר