בלעדי

ההספד של הגרב"מ אזרחי על מרן הגר"ע יוסף: "חסר לנו מאוד" • צפו

חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת "עטרת ישראל", הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ספד למרן הגר"ע יוסף זצ"ל, במלאות 4 שנים לפטירתו וביכה את חסרונו העצום • וידאו בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: בית מאור ישראל)

חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ספד למרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל במלאות ארבע שנים לפטירתו: "היה מציאות של תורה!".

במהלך עצרת מספד שהתקיימה בבית מדרשו של מרן ברחוב הקבלן 45 אמר הגר"ב מרדכי אזרחי: "עד לפני 4 שנים, היה העולם עם מרן. מאז הסתלקותו לגנזי מרומים, העולם לעינינו קיים בלי מרן. לדבר בשבחו של האדם הענק זה כמעט לא יתכן".

הרב הוסיף ואמר: "כל הדברים הענקיים שהוא עשה, כל הדברים שהוא חידש, עטרות שהוא החזיר ליושנן, הכל בא מכח דבר אחד ויחיד. ודאי שמרן היה גאון. ודאי שהיה יחיד ומיוחד. אבל רבותי, מה בעצם היה מרן? הוא היה מציאות של תורה! יחידי יחידים בעולם היתה להם הסגולה הזאת".

"מרן זצ"ל" אמר חבר המועצת: "זכיתי להיות מקורב אליו. יש לי גם הכרת הטוב אישית אליו ואל הרבנית ע"ה. מרן, לא היתה לו שום מציאות ללא הלימוד. אני לא מדבר על גאונות, על יכולת או כישורים, אינני מדבר על עילויות שהיתה לו ועל זכרון פנומנלי שהיה לו. העיקר הוא שהמציאות שלו היתה תורה. לא יכל לחיות רגע ללא תורה".

"יום ליום יביע אומר. מה זה יום ליום? לא היה רגע אחד בלי יביע אומר! זו היתה עצם מציאותו: לימוד! יושב ולומד, קולט, בולע".

הגר"ב מרדכי אזרחי סיים: "זיכוי הרבים הענקי שהיה בו, אני לא מכיר זיכוי הרבים כזה. גם הוא נובע מכך, שלא היתה לו מציאות אחרת, חוץ מלשבת ליד הגמרא, ליד הספר, ליד המחברת, ליד הדף, עם העט שלו ולכתוב וללמוד וללמוד, עד כלות הנפש.

"כמה שנים שאנחנו בלי הדבר הזה, וזה חסר לנו מאוד. עדיין אנחנו זקוקים לניחומים. אנחנו מבקשים ממנו שימשיך לזכות את הרבים. שיתפלל, כל עם ישראל זקוק לתפילה מיוחדת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר