התפתחות בנווה יעקב

בחסות החשיכה: הקרוואן של חיידר 'הפלג הירושלמי' פונה

לאחר דיונים של יותר משנה בתביעת המינהל האזרחי מול ת"ת "נפש החיים" של "הפלג הירושלמי" בנווה יעקב, הורה בג"ץ לפנות מיידית את אחד הקראוונים - והפינוי יצא לדרך באמצע הלילה (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הפינוי הלילי (באדיבות המצלם)

התפתחות משמעותית התרחשה השבוע בשכונת נווה יעקב בירושלים, כשלאחר דיונים של יותר משנה בתביעת המינהל האזרחי מול ת"ת "נפש החיים" של "הפלג הירושלמי" בשכונה, הורה בג"ץ לפנות מיידית את אחד הקראוונים, דבר שהתבצע באופן מיידי במהלך הלילה של יום שני השבוע.

תחילתה של הפרשייה, כפי שפורסם בהרחבה ב"כיכר השבת", אחרי שעסקנים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" הניחו קראוונים לצורך פתיחת גני הילדים ותלמוד התורה על קרקע פרטית.

בית הדין בראשות הגאון רבי צבי ובר, רבה של נווה יעקב, הוציא צו מניעה חריף כנגדם, בו נאמר כי "אין להיכנס לשטח הנ"ל, ואין לעשות בו שום פעולה מכל סוג שהיא".

הגרא"י סולובייצקיק אף כינה את אותם עסקנים כגזלנים אך עסקני הפלג הירושלמי בנווה יעקב בחרו להתעלם ולהשאיר את הקראוונים במקומם.

הפרשה המשיכה לאחר שהמינהל האזרחי שהינו אחראי על אותם קרקעות פנה בתביעה לפנותם והנושא נידון בבג"ץ במהלך השנה האחרונה.

בשבועות האחרונים דחה בית המשפט העליון את טענותיהם של אותם עסקנים בנוגע לחלק מהשטח והשיב למינהל האזרחי את הסמכות לפנות את אחד הקראוונים.

במקביל לכך ממשיך הדיון המשפטי באשר לגורלם של שאר הקראוונים.

ביום שני השבוע, בחסות ההפגנות, פעלו עסקני 'הפלג' המקומיים והביאו מנוף שפינה את הקראוון לתוך שטח עירוני של עיריית ירושלים.

יצויין כי גורמים בפלג הירושלמי טוענים מנגד כי "הזמנו מנוף על חשבוננו ובסך הכל שינינו את מיקום הקרוואן, מהאורך לרוחב וזאת מסיבות שונות". לדבריהם: "הכל נשאר כמות שהוא, לא פינינו ולא נפנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר