קיללו והרביצו

אנטישמיות במסעדה: "חלאה יהודית, תמות בתנור כמו אבותיך" • צפו

גולשים ברשת מזועזעים מהתנהגות בעלי מסעדה בארה"ב, שהתנפלו בנאצות ומכות על צעיר יהודי, כשהבחינו במגן דוד על שרשרת צווארו. אנטישמיות מתועדת • צפו (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התקרית האנטישמית (צילום: מתוך פייסבוק, ynet)

צעיר יהודי שרק רצה לשבת במסעדה בעיירה דמסקוס, בווירג'יניה שבארה"ב, זכה ל"קבלת פנים" מזעזעת מצד אחד מהבעלים והעובדים במקום.

אחד העובדים במסעדת "היי ג'ו" הבחין שטוני גריבס עונד שרשרת עם מגן דוד, וצעק לעברו בזעם אנטישמי: "תמות בתנור יהודי כמו שמתו אבותיך". הוא לא נרגע, והמשיך לקלל, עד שגירש את היהודי מהמקום.

עובדים אחרים, וכן הבעלים, הצטרפו וצעקו לגריבס: "נבוא למצוא אותך אחר כך", "כדאי לך גם להיזהר כשאתה עובר בסביבה", ו"חלאה יהודית מסריחה, שתמות בתנורים... אתה לא רצוי כאן", תוף שהם אף תוקפים אותו פיזית.

הצעיר היהודי תיאר את המקרה המחריד בעמוד הפייסבוק שלו, שאת חלקה הצליח לצלם: "איזו באסה. הייתי בטראק באי.טי (שביל האפלאצ'ים בווירג'יניה) ורק חיפשתי לאכול משהו כאשר גוועתי מרעב. נכנסתי פנימה והתיישבתי, והבעלים הבחין בשרשרת עם המגן הדוד. הם ליוו אותי במהירות החוצה מהמקום, ואמרו לי: 'תישרף בתנור כמו אבות אבותיך'".

"הודעתי במהירות לבעלי המקום שהם מתנהגים כמו גלמים, ואם ימשיכו להתנהג כך, מישהו בסופו של דבר יטיל עליהם קללה קבלית שהתוצאה שלה תהיה כמויות של ביקורת שלילית ברשת הפייסבוק", הוא הוסיף בציניות.

בעקבות זאת, לקוחות של המסעדה וגולשים ברשת הציפו את דף הפייסבוק של המסעדה בביקורת על התנהגותו האנטישמית של הבעלים.

יצויין, כי בקשות לתגובת הבעלים של "היי ג'ו" מצד גופי תקשורת אמריקניים שסיקרו את התקרית, לא נענו עד כה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר